IT szolgáltatás kisvállalkozások számára
Olvasási idő: 2 perc

Hazánkban a regisztrált kisvállalkozások száma 2018-ban meghaladta az 1 millió 900 ezret és az elmúlt évek tendenciája szerint idén év végére ez a szám elérheti a 2 milliót.

Az induló vállalkozások mellett persze csődbe ment cégek is vannak szép számmal, a bukás oka pedig sokféle lehet. Jelentős probléma például a nem megfelelő informatikai háttérből adódó problémák felhalmozódása.

Tartalomjegyzék

A helyzet sajnos az, hogy a kisvállalkozások ott próbálják megfogni a pénzt, ahol tudják, ennek pedig sok esetben az ideális működéshez elengedhetetlen IT háttér és support esik áldozatul.

Az alábbi bejegyzésben bemutatjuk, miért nélkülözhetetlen a megfelelő informatikai háttér, IT support egy cég sikeres működése érdekében, és milyen problémáktól óvhatja meg vállalkozásunkat az IT support kiszervezése.

Megelőzhetők a váratlan kiadások

Egy esetleges kibertámadás, vagy egy meglepetésszerű összeomlás fájóan magas kiadásokhoz vezethet, arról nem is beszélve, hogy céges hálózatunk összeomlása pótolhatatlan adatok elvesztésével, kiszivárgásával is járhat.

A probléma leginkább abban gyökerezik, hogy kevesen gondolnak bele egy egyébként evidens dologba. Mégpedig abba, hogy a baj megelőzése sok esetben kisebb anyagi megterhelést jelent, mint a már bekövetkezett probléma esetén szükséges tűzoltás. Ráadásul a megelőzésre szánt költségkeret teljes mértékben tervezhető. Nagyon fontos forintra pontosan tisztában lenni azzal, hogy mennyibe kerül például egy egynapos leállás.

Az állandó IT support biztosítása segít abban, hogy elkerüljük a céges informatikai rendszer meghibásodása okozta váratlan kiadásokat. Biztosítja a hálózattal kapcsolatban felmerülő problémák megelőzését, és stabil lábakon álló informatikai hátteret nyújt cégünk számára. Mindezt ráadásul anélkül, hogy a feladatra cégen belül kellene teljes munkaidőben dolgozó szakembereket foglalkoztatnunk.

Ilyen módon pedig nem csak spórolunk, de cégünk fontos adatait, kollégáink és ügyfeleink bizalmas információit is nagyobb biztonságban tudjuk.

Mindig naprakész biztonsági rendszer

Egészen elrettentőnek mondhatók azok a statisztikai adatok, melyek szerint a hazai vállalkozásoknak nem kevesebb, mint egyharmadát fenyegeti veszély az elavult informatikai megoldások alkalmazása miatt.

A felmérések szerint például a magyar cégek 32 százaléka használja továbbra is az évek óta elavultnak számító Windows XP operációs rendszert, melynek köszönhetően a céges hálózatok hívogató célpontot jelentenek a kiberbűnözők és robotok számára.

Az elavult operációs rendszer persze csak a jéghegy csúcsát jelenti. Rengeteg cég nem törődik a megfelelő határvédelmi megoldások használatával, rendszereinek állandó karbantartásával és napra készen tartásával vagy éppen licenszelt vírusvédelmi megoldással sem. Az elavult informatikai megoldások használata pedig igen komoly következményekhez, hackertámadásokhoz, vírusok beszivárgásához, teljes összeomláshoz vezethet.

Megfelelő IT support szolgáltatás igénybevétele esetén biztosak lehetünk abban, hogy cégünk informatikai rendszere mindig naprakész, és mind a mindennapos működését, mind pedig a védelmi rendszerét a nap huszonnégy órájában valódi szakemberek tartják a kezükben.

Személyre szabható IT support

Sokan tartanak attól, hogy ha az informatikai háttérrel kapcsolatos feladataikat nem házon belül végzik, kicsúszik a kezükből az irányítás. Így esetlegesen olyan dologért is fizetniük kell, amire valójában nem lenne szükségük.

A kiszervezett IT support lehetősége azonban nem csak költséghatékony, de személyre szabható megoldást is jelent a kis- és középvállalkozások számára. A külsős IT cégek szolgáltatásai közül attól függően választhatunk, hogy éppen milyen jellegű feladatok elvégzésében van szükségünk segítségre.

Ha kell, a szakemberek segítenek a felhő alapú tárhelyre való költöztetés folyamatában, de akár céges hálózatunk teljes karbantartását is rájuk bízhatjuk. A rendszeres monitorozástól kezdve, egészen az ügyfélszolgálati feladatok ellátásáig.

Ha pedig nem lennénk egészen biztosak abban, hogyan is segíthet az IT support kiszervezése cégünk hatékonyságának növelésében, szakmai tanácsot is kérhetünk a témában jártas szakemberektől.

Ilyen módon biztosak lehetünk abban, hogy olyan ajánlatot kapunk, mely egyaránt igazodik vállalatunk igényeihez és pénzügyi lehetőségeihez, és a leghatékonyabb módon optimalizálhatjuk informatikai hátterünk működését.

Gravatar ehhez a szerzőhöz: Birinyi Balázs Birinyi Balázs

Vélemény, hozzászólás?

Rendszergazda szolgáltatás központi hibák vészeseti vonala
Ügyfélportál belépésÜgyfélportál belépés