Garami Balázs, cégünk ügyvezetője 2001-ben kezdte meg IT tanácsadói karrierjét akkor, amikor vállalkozó lett.

Végig kísérte a 90-es és a 2000-es évek informatikai forradalmát, a 2010-es évek felhősödését.

Tájékozott az IT piac releváns szereplőinek termékeiben.

Ismeri a technológiák előnyeit és tudja, hogy cégének aktuális életszakaszában mi az amire szüksége lehet, és mi az amire biztosan nincs.

Miért jó ez Önnek?

Közel 20 éves cégvezetői, értékesítői és informatikai tapasztalata segít abban, hogy vállalata igényeihez és pénzügyi lehetőségéhez testre szabottan alkalmazhassa a legjobb IT megoldásokat, technológiákat.

Miért érdemes külsős üzemeltetőket megbízni egy vállalkozás informatikai rendszereihez?

Kétségtelen, hogy az ötven fő feletti cégeknél már elkél az informatikai rendszerek folyamatos fejlesztése, karbantartása. Ebből adódóan azok a cégek, amelyek szeretnének növekvő hatékonysággal működni, rendszerint egy IT csapatot bíznak meg a rendszereik összefogására. Azonban, ez sok esetben a belsős csapatra is olyan plusz feladatot ró, ami egy idő után lassíthatja az informatikai rendszerek naprakészen tartását.

Ezért érdemes bizonyos feladatokat külsős informatikai cégekre bízunk – az IT tanácsadás részeként segítünk döntést hozni, abban is, hogy a vállalkozásának a megfelelő IT infrastruktúrát alakítsuk ki.

Az alábbiakban felsorolunk néhány előnyt, miért érdemes a felügyeleti és szoftveres feladatok egy részét delegálni.

Jelentős terhet vesz le a koordinálásról

Az IT szakmai vezetők a magyar mikro-, kis- és középvállalkozások esetében rendszerint az egész informatikai hálózatot felügyelik. Ez általában nem csak a szoftverek összehangolását, javítását és naprakészen tartását jelenti, hanem a számítógépek operációs rendszereinek megfelelő működését, valamint a gépek programjainak frissítését is.

Nagyvállalati környezetben általában ezeket a területeket külön csoportok felügyelik, viszont egy kkv esetében valószínű csak néhány szakember felügyelete alatt futnak az ilyen feladatok. Ez jelentős odafigyelést és gyakran megnövekedett terhet jelent. Ebből adódóan a cég munkatársainak egyedi szoftveres igényeit és jelzéseit gyakran csak késve lehet teljesíteni, ez pedig egy soha véget nem érő torlódást, túlterheltséget jelent.

Gondoljunk bele abba, hogy mekkora káoszt okozhat, ha épp a különféle szoftverek összehangolását, bugmentesítését akarjuk megoldani, miközben új rendszereket tervezünk bevezetni, amit minden kollégának be is kell mutatni, esetleg megtanítani.

Gyorsabbá válhatnak a fejlesztési folyamatok

Ahhoz, hogy egy IT vezető átlássa, majd megfelelően összehangolja a különféle egyedi fejlesztésű vagy vásárolt szoftverek működését, bőséges időre és nyugodt munkavégzésre van szükség. Akkor is ez a helyzet, ha valamilyen hibát kell feltárni a rendszerben. Ezen idő alatt egyáltalán nem szerencsés, ha a belsős IT csapatot különféle kisebb problémák megoldására kapacitálják.

Ezért amikor egy külsős cégnek kiadják akár csak a karbantartási és a felügyeleti munkákat, már rengeteg idő szabadul fel arra, hogy a vállalkozás informatikai rendszere még hatékonyabbá válhasson rövid időn belül.

Áttekinthetőbbé válhatnak a belsős folyamatok

Egy külsős IT tanácsadás sokat segíthet a rendszerek áttekinthetőségében, hisz egyrészt a megbízott cég objektívebb javaslatokat is adhat, továbbá hatékonyan támogathatja a belsős IT szakemberek munkáját. Gyorsan és folyamatosan tudnak a belsős szakemberek „keze alá dolgozni”, ezáltal gördülékeny ütemben, könnyedén át lehet látni a különféle műveletek előrehaladását. Olyan, mint ha egy plusz asszisztencia támogatná a belső csapatot.

Növekvő hatékonyság és kapacitás, csökkenő veszteségek

A fenti okok miatt értelemszerűen gyorsabbá válhatnak a felszabaduló kapacitás által végre akadálymentesen haladó folyamatok. Vagyis nem csak rengeteg időt és vesződséget spórol meg számunkra egy megbízott IT vállalkozás, hanem a kevesebb leterheltség miatt hatékonyabb fejlesztési megoldások kidolgozására is lesz idő. Ráadásul a részfolyamatok kiadása miatt elkerülhetőek a különféle szoftveres hibákból adódó veszteségek.

Sajnos nem ritka eset az, amikor például egy hibásan működő raktárkezelő program, folyamatkezelő szoftver, esetleg számlázó miatt olyan hiányosságok keletkeznek, amelyek jelentős veszteségeket okoznak a cégnek. Ez néha akár milliós tételre is rúghat, és az is lehet, hogy csak hónapok múlva derül ki a hiba, például a NAV ellenőrzésekor. Ahhoz, hogy ezt megelőzzék a belsős szakemberek, olyan koncentrált munkavégzésre van szükség, amely megfelelő fókuszáltság híján szinte egyáltalán nem kivitelezhető.

Viszont ha az IT vezetőnek és csapatának lesz kapacitása a valóban problémás területekkel foglalkozni, akkor elkerülhetőek a szoftveres hibákból adódó anyagi károk. Továbbá a folyamat gyorsításával, illetve a hatékonyság növelésével a munkatársakról is olyan terhelés kerülhet le, ami által ők maguk is sokkal eredményesebben tudják végezni a feladataikat. Ezáltal a vállalkozás bevétele jelentős növekedésnek indulhat, hiszen végre lesz idő olyan innovatív megoldásokra, amelyek kifejezetten ezt célozzák meg. Ez az IT tanácsadás hatalmas hozzáadott értéke.

Rendszergazda vészhelyzeti telefonszám
ElérhetőségekElérhetőségek