Rendszergazda szolgáltatás új megközelítésben
Rendszergazda szolgáltatás címén vannak, akik az informatikai rendszerek hibáinak kijavítására gondolnak, és olyanok akik a működési fennakadások megelőzésére.
Mi az utóbbira összpontosítunk azért, hogy megbízóink és kollégáink részére stresszmentes munkanapokat biztosítsunk. Üzleti partnereinknek megteremtjük a biztonságos és költséghatékony számítógépes hálózatok kiépítését és ellátjuk az üzemeltetését.
Előzzük meg együtt informatikai rendszere meghibásodását!
Ezek a gondok (a külső behatásoktól eltekintve) szinte minden esetben folyamatok végeredményei.
Léteznek lassabban lezajló folyamatok, amilyen egy számítógép túlmelegedése valamilyen hűtőelem elhasználódása miatt, és előfordulnak gyorsan lezajló folyamatok, mint például egy vírusfertőzés okozta adatvesztés.
Mi az általunk felügyelt számítógépes hálózatokat folyamatosan, valós időben monitorozzuk egy, a hardver és az operációs rendszer közötti rétegben működő alkalmazás használatával.
A gbl IT group megoldásai:
- IT rendszergazda szerződésünkben meghatározott időintervallumban, akár az év minden napján, napi 24 órában rendelkezésére állunk.
- Munkaidőnkön kívüli vészleálláskor, sürgősségi vonalunkon elérhetőek vagyunk.
- Automatizáltan vezetjük a hardver- és szoftver nyilvántartását, így minimalizáljuk a kockázatokat.
- Szakosodott munkatársunk a hibát akár távmenedzsment rendszerünkkel távolról vagy a helyszínen, egy előre megbeszélt időpontban elhárítja.
- Minden munkafolyamatról adminisztráció is készül a bejelentéstől az ügylezárásig.
- Bejelentését az Önnek dedikált e-mail levelezési címen vagy (egyéb kommunikációs probléma esetén) a megadott telefonos elérhetőségen fogadjuk.
- A felmerülő rendellenesség vagy kérés esetén először operátoraink a kérést kezelik, amennyiben olyan a feladat jellege, úgy a feladatot továbbítják a következő szintre, mérnökeink részére.
- Hibajegy kezelő rendszert üzemeltetünk. Klienseink a hozzáférésükkel, vagy a riportokból tájékozódhatnak az aktuális hónapban igénybe vett tevékenységeinkről.
- IT eszközeinek állandó felügyeletét vállaljuk, folytonosan frissítjük azokat, havonta elvégezzük a szükséges karbantartásokat. Szükség szerint, díjmentes csere eszközöket szolgáltatunk, tehát az IT eszközök miatt nem lesz fennakadása a vállalkozásának.
- Szakértői állásfoglalást adunk az informatikai gépparkjáról, illetve megmutatjuk, hogy az infrastruktúrától mit lehet, és mit nem szabad elvárni.
- Amennyiben szükséges, fejlesztési javaslatokat dolgozunk ki, annak érdekében, hogy a megrendelői elképzelés találkozzon az informatikai lehetőségekkel. Segítjük IT hálózatának megtervezésében, megépítésében és üzemeltetésében.
- Szolgáltatásunkat a professzionális informatika világában lefektetett ITIL alapelvek szerint nyújtjuk.
Specialitásunk az, hogy a gépparkok olyan jellemzőit is folyamatos kontroll alatt tartjuk, amelyek a későbbi meghibásodásokban kulcsszereplővé válhatnának, fontos, hogy a jövőbeni potenciális problémák kiváltó okait vesszük észre, és avatkozunk be még azelőtt, hogy a rendellenességek ténylegesen bekövetkeznének.
Kiknek ajánljuk a gbl IT group szakembereit?
Azoknak a mikró-, kis- és középvállalkozásoknak, ahol a teljes IT hálózat folyamatos rendelkezésre állása a főtevékenység alappillére.
Cégünk központja Budapesten van. Így a jelenlegi ügyfeleink elhelyezkedése alapján, főként Budapesten, vagy Pest megyében tevékenykedő, 10-100 közötti informatikai munkaállomást üzemeltető, jellemzően több telephelyes vállalkozások számára tudunk kimagasló színvonalú, vállalkozásra szabott IT üzemeltetést nyújtani.
Vállalkozásunk fő profilja a teljeskörű IT szolgáltatás és üzemeltetés, ám ez lehet egy-egy részterület is, például szerver, asztali számítógép, laptop, hálózati eszköz, nyomató, wifi, levelezés, vírusvédelem, biztonsági mentés fenntartása.
Szakmai felelősségbiztosításunk adatai
Felelősségbiztosító: | AIG |
Kötvényszám: | 2350017994 |
Biztosított összeg: | 50 millió Ft |
gbl IT group
Szakmai tanácsadás
Jelmondatunk szerint: Az IT üzemeltetés akkor sikeres, ha az igényekhez és a cég méretéhez igazodva szakmailag és pénzügyileg is ésszerű megoldás születik.
Rendelkezésre állás:
- azonnal elérhető 7/24 sürgősségi vonal
- IT infrastruktúra felügyelet
- mentés felügyelet
- távmenedzsment rendszer
- megelőző rendszerfelügyelet
- folyamatos monitoring és eseményriasztás
- telefonos távoli segítségnyújtás
- ITIL alapú IT üzemeltetés biztosítása
Kéréskezelés:
IT szakembereket operatív órakeretben biztosítunk a karbantartások elvégzésére, a működési rendellenességek kezelésére és a kérések teljesítésére.
Szolgáltatás specifikáció
Definíciók
Megnevezés | Jelentése |
Kérés | Beérkező kérések összessége. |
Hiba | Valamilyen nem tervezett zavar a jelenlegi IT hálózat vonatkozásában. |
SLA | Szolgáltatási szint megállapodás szolgáltatás és prioritás definiálással, vállalt határidők rögzítésével. |
Nyitva tartás | Az SLA megállapodásban rögzített szolgáltatási időintervallum, a nyitva tartási idő. |
Megoldás javaslat | A bejelentett gond elhárítására ajánlott javaslat. |
Visszajelzési idő | Válaszadási határidő a felhasználó kérésére, kérdésére. |
Hiba megoldások | A munkaállomások üzemeltetésének a mielőbbi helyreállítása az SLA-nak megfelelően. |
Kérésteljesítés | A felhasználó sokféle kérésének teljesítése a meglévő kliensgépek és szerverek vonatkozásában. |
Megkerülő megoldások | Olyan rendellenesség hatásának csökkentése vagy kiküszöbölése, amelyre teljes, végleges megoldás még nincs, de az IT hálózat működőképes. |
Probléma menedzsment | A visszatérő hibák megszüntetése, a további működési rendellenességek megelőzése. |
Általános változás | Egy előzetesen jóváhagyott, alacsony kockázatú hétköznapi változás az előre leszervezett napon. |
Projekt | Egy előzetesen jóváhagyott olyan IT hálózat vagy eszköz bevezetése, módosítása vagy eltávolítása, amely hatással van az aktuális IT infrastruktúrára vagy a szolgáltatásra. |
Első szintű támogatás (1st line support) | 1 szintű IT operátori cselekmény felhasználói segítségnyújtás, munkaállomás támogatás, külső periféria (nyomtató, scanner, stb..) támogatás, hozzáférés kezelés, IT operator ügyintézés, szakmai javaslatok, tervezés |
Második szintű támogatás (2nd line support) | Második szintű, az első szintről továbbított IT mérnöki cselekmény szerver támogatás, hálózati támogatás, egyéb eszköz (UPS, Storage, stb..) kezelés, IT mérnök ügyintézés, konzultáció, javaslatok, tervezés |
Szolgáltatási szint megállapodás (SLA)
Kategória | Prioritás | Definíció | Nyitva tartás | Megoldási javaslat / Válaszidő | Reagálási idő / SLA |
Hiba | P1 – Vészhelyzeti | rendszer alapvető kiesését eredményező vagy a teljes infrastruktúra 70%-át érintő hiba | H-V 00:00-24:00 | Megoldási javaslat | 2 óra |
Hiba | P2 – Magas | eredeti működést befolyásoló központi hiba | H-P 09:00-18:00 | Kezelési javaslat | 8 óra |
Hiba | P3 – Normál | alap működést befolyásoló nem központi hiba | H-P 09:00-18:00 | Kezelési javaslat | 24 óra |
Kérésteljesítés | RT, RFI | felhasználótól érkező kérés, kérdés | H-P 09:00-18:00 | Válaszidő | 24 óra |
Általános változás | Általános változás | kérések kezelése egyeztetett időpontban | nincs | egyedi | |
Projekt | Projekt | tervezést igénylő fejlesztési, bővítési feladatok | nincs | egyedi |
Szolgáltatás helyszínek
Helyszín | Leírás |
Távolról | Távoli hozzáféréssel, távmenedzsment rendszer segítségével |
Helyszíni | A szerződésben foglalt, vagy a megbeszélt helyszínen, napokon |
Központi | Telephelyünkön |
Eseti helyszíni | Kiszállás |
Szolgáltatás időszakok
Kategória | Napok | Idő intervallum | Felár | Definíció |
Nyitva tartási idő alatt | H-P | 08:00 – 18:00 | Nincs | A szolgáltató nyitva tartási idejében |
Túlórában | H-P | 18:00 – 08:00 | 50% | Nyitva tartási időn kívüli, hétköznapi teljesítés |
Hétvégén | Szo-V | 00:00 – 24:00 | 100% | Nyitva tartási időn kívüli, hétvégi munkavégzés |
További cikkeink a külsős IT szolgáltatás alkalmazásának előnyeiről
- Az olcsóbb IT megoldás később jóval drágább lehet
- A rendszergazda szolgáltatás költsége
- Regisztrált vírusvédelem
- MikroTik előnye
- MikroTik
- Milyen feladatok tartoznak a rendszergazda hatáskörébe
- M365 otthoni és vállalati felhasználás
- Hogyan csökkenthető az IT eszközök energiafelhasználása?
- Az érzékeny adatok kezelésének öt legjobb módja
- Miért szükséges egy Vészhelyzet utáni helyreállítási terv (DRP) elkészítése az Ön vállalkozásánál?
- IT üzemeltetés megoldások a koronavírus világjárvány idején
- Kriptovaluta