Szerver üzemeltetési szolgáltatásunk keretében virtualizált környezetben működő operációs rendszer független, valamint Linux és Windows szerverek telepítését és működtetését végezzük.

A gbl IT group megoldásai:

A gbl Data Center (gDC) cégünk saját, adatparkban elhelyezett IT infrastruktúrája, mely lehetőséget biztosít arra, hogy szerverrendszere, IT hálózata, adatainak kezelése, mentése és tárolása, egyben az IT biztonsága professzionális alapokra helyezve támogassa vállalatának működését.

A gDC-ben kialakított, szeparált magánhálózatok nemzetközi irányból is 1000 Mbit-es sávszélességű internetkapcsolaton keresztül érhetőek el. WAN, VLAN és VPN megoldásaink a több telephelyes vállalatoknak is központosított megoldást jelentenek.

A virtuális szervereket operációs rendszer függetlenül alakítjuk ki, telepítjük és üzemeltetjük.

Kiknek ajánljuk VPS szerver üzemeltetési szolgáltatásainkat?

Azoknak a mikró-, kis- és középvállalatoknak, amelyek a teljes IT kiszolgáló rendszerünk folyamatos rendelkezésre állását az informatikai biztonság maximalizálása mellett, költséghatékonyan szeretnék megvalósítani.

A gDC adatközpontban elhelyezett szervereink belföldi és külföldi irányból is 1000 Mbps sebességű, gyors elérést biztosítanak, így mind hazai, mind a határon túli vállalkozások számára kimagasló színvonalú VPS szerver bérleti szolgáltatást kínálunk.

Szerverüzemeltetési csomagjaink

Szerver üzemeltetés kiszervezése? Megéri?

A szerver bérlése költséghatékony megoldás a nagyvállalatok, valamint a kis- és középvállalkozások számára egyaránt. Egy külső, szakértő céggel lebonyolított üzemeltetés igénybevételével hatékonyabbá átcsoportosíthatja a munkaerőforrásait. Miközben, egy bármikor és bárhonnan elérhető, biztonságos, fix havidíjas szolgáltatásban részesül.

Virtuális dedikált szerver szolgáltatásunk szakmai tartalma

Rendszerünk -24 órás- folyamatos felügyelet alatt áll, a legkisebb működési rendellenesség esetében is automatikus, azonnali riasztás, valamint emberi felülvizsgálat történik.

  • Eszközeit rendszeresen frissítjük, havi rendszerességgel elvégezzük a szükséges karbantartásokat.
  • Szolgáltatási szerződésünkben meghatározott időintervallumban, akár az év minden napján, napi 24 órában rendelkezésére állunk.
  • Hibajegy kezelő rendszert üzemeltetünk. Ügyfeleink a hibajegy rendszerhez aktivált hozzáféréssel, vagy a rendszer riportjából tájékozódhatnak a szolgáltatásunk keretében az aktuális hónapban igénybe vett tevékenységeinkről.
  • Hiba vagy kérés esetén első szinten operátoraink a kérést kezelik, amennyiben az eset jellege miatt szükséges, úgy a feladatot továbbítják a következő szintre, mérnökeink részére.
  • Bejelentését az Önnek dedikált e-mail levelezési címen, e-mail vagy egyéb kommunikációs probléma során a megadott telefonos elérhetőségen fogadjuk.
  • Minden munkafolyamatról teljes körű adminisztráció készül a bejelentéstől az ügylezárásig.

Logikus döntés az IT kiszervezés?

Egy fejlődésre vágyó vállalkozásnál egyre többször döntenek úgy a vezetők, hogy kiszervezik az IT egy részét, a legtöbbször pl. épp a vállalat működésének szempontjából legfontosabb szerver üzemeltetését. Erre a legtöbb esetben azért van szükség, mert kevés kft rendelkezik adatparki környezethez hasonló körülményekkel a telephelyén, mint a zéró toleranciájú áram- és internetszolgáltatás, vagy klimatizáltság. De az is fontos szempont , hogy a vállalati IT-teamnek épp elég dolga akad és nem jut erőforrás a legújabb technológiákkal és licenszelési megoldásokkal kapcsolatos kutatásokra, amik komoly költségcsökkentő tényezőként lépnek föl egy ilyen akció során. Praktikusabb tehát olyanra bízni, aki már jártas a témában és rendszerint bővíti az IT ismereteit a leghatékonyabb és legújabb trendekkel kapcsolatosan.

Néhány vezető tart ettől a lépéstől: attól félnek, hogy illetéktelenek is hozzáférnek majd a belső, bizalmas információkhoz. A szolgáltatás megfelelő áthelyezése azonban teljesen biztonságos, hiszen egy IT vállalkozás hozzáférése korlátozott, a működése pedig állandóan monitorozható és a szerződésben minden esetben a titoktartási kötelezettség vállalnak és garantálnak a szolgáltató cégek.

A kockázat tehát semmivel sem nagyobb, (inkább kisebb) mintha belsős kollégának lenne ez a felelőssége, hiszen nem beszélhetünk efféle kitettségről, ráadásul így biztosan olyan szakember végzi el a munkát, aki tapasztalt. Illetve, ha probléma adódna azonnal elkezdődne a hibaelhárítás is, amibe szolgáltatói oldalról több szakértő tud beavatkozni, ha szükséges.

Visszatartó körülmény lehet, ha valaki azt hiszi, ez végtelenül bonyolult folyamat. Persze, nem egyszerű, ám a hozzáértő kezeknek egy hét is elég lehet egy szerver telepítésére és üzembe állítására, amennyiben adottak a vállalkozás technikai feltételei. Így az IT-team túlterheltségét gyorsan, biztonságosan, és nem utolsó sorban költséghatékonyan, új munkatárs felvétele nélkül orvosolni lehet, miközben az adott szerver folyamatos ellenőrzés alatt van a külsős szakértői kollektívától.

A váratlan leállásokat és megfelelő mentés esetén az adatvesztést is, pedig egy életre el lehet felejteni.

Mi tartozik a szerver bérlés szolgáltatások közé?

  • A szerverüzemeltetése egyedi megállapodás alapján sok területet érinthet. El kell dönteni, hogy virtuális vagy fizikai szerverüzemeltetése a a megfelelőbb, továbbá meg kell határozni a szükséges hardvereket és szoftvereket.
  • Ha ez megvan, új szervernél az infrastruktúra kiépítésével, a szerverkörnyezet megtervezésével, majd a telepítéssel indul meg a munka, már meglévőnél pedig az adatok migrálása a teendő. Ezt követi a különböző csoportok kialakítása:
  • a felhasználók felvétele,
  • a jogosultságok meghatározása,
  • a levelezőszerver, az FTP-szerver és DNS-kiszolgáló beállítása,
  •  a tűzfal élesítése,
  • a biztonsági adatmentések meghatározása.

A legfontosabb beállításokat érdemes a folyamat elején elvégezni, ám ezek működés közben is módosíthatók igény szerint.

Az üzemeltetett szerver folyamatosan ellenőrizhető, akármikor és akárhonnan elérhető az ügyfél által, ám az esetleges szerverleállásra nem kell figyelnie a cég IT-seinek, mert ez is a kiszervezett munkafolyamatok közé tartozik. A szerver karbantartása, frissítése, a patchek telepítése az ügyféllel egyeztetve, a legtöbbször munkaidőn túl kerül ellátásra, így egyetlen értékes másodperc sem veszik el a vállalkozás idejéből. Hogy a folyamat tökéletesen működjön, a szerver bérlését ellátó fél rendszeresen egyeztet a belső IT-csapattal.

A gDC adatközpontünk szolgáltatásai

  • Hardveres tűzfal szolgáltatás és útválasztás (routing)
  • Magas rendelkezésre állású többszörözött tárolók (Redundant Storages)
  • Terhelés elosztás (Load Balancing)
  • Virtuális hálózatokLAN / WAN / VPN
  • (High Availability) rendszerek
  • IPv4


Mennyibe kerül a szerver üzemeltetés?

A szolgáltatói webszerver üzemeltetése költséghatékony és megbízható általános eljárás. Pontos árat nem lehet meghatározni a feladat átfogó ismerete nélkül, de az egészen biztos, hogy egy IT-fejlesztés és informatikai befektetés töredékéért megoldható a szerver üzemeltetése külsős partner segítségével. Az árazás lehet átalánydíjas, de óraalapon kiszámolt összeg is, ez az adott ügyféllel való megegyezés függvénye. Általánosságban elmondható, hogy a havi fix díj meghatározása az elterjedtebb, ez ugyanis tervezhető, a működéshez igazítható, így tényleg semmilyen további teendő nem lesz a kiszervezett munkával.

Szerverbérlés megoldásaink:

  • szerver karbantartás és felügyelet
  • mentés felügyelet
  • hibajegy kezelő rendszer
  • gDC monitoring
  • eseményriasztás
  • 7/24 sürgősségi vonal
  • ITIL alapú szolgáltatás biztosítása

Kéréskezelés:

  • IT szakemberek és operatív órakeret biztosítása a hibák kezelésére és a kérések teljesítésére a működtetett rendszer vonatkozásában
  • Az üzemeltetési órakeret kizárólag nyitva tartási időn belül elvégzett munkálatokra vonatkozik

Alapszolgáltatásaink vállalt elérhetősége

SzolgáltatásRendelkezésre állás
Áramellátás:99,999%
Klimatizálás:99,999%
VPS bérlet:99,90%
Hálózat:99,95%
IP kapcsolat:99,95%
Üzemeltetés:SLA szerint

gDC adatközpontunk éves szintű statisztikája

ÉvRendelkezésre állás
201999,996%
201899,993%
201799,994%
201699,993%
201599,995%
201499,994%
201399,993%
201299,993%

További cikkeink a szerverüzemeltetésről

Rendszergazda vészhelyzeti telefonszám
ElérhetőségekElérhetőségek