Szerver bérlés

Szerverüzemeltetési szolgáltatásunk keretében virtualizált környezetben működő operációs rendszer független, valamint Linux és Windows szerverek telepítését és működtetését végezzük.

A gbl Data Center (gDC) cégünk saját, adatparkban elhelyezett IT infrastruktúrája, mely lehetőséget biztosít arra, hogy szerverrendszere, informatikai hálózata, adatainak kezelése, mentése és tárolása, egyben az IT biztonsága professzionális alapokra helyezve támogassa vállalatának működését.

A gDC-ben kialakított, szeparált magánhálózatok nemzetközi irányból is 1000 Mbit-es sávszélességű internetkapcsolaton keresztül érhetőek el. WAN, VLAN és VPN megoldásaink a több telephelyes vállalatoknak is központosított megoldást jelentenek.

A virtuális szervereket operációs rendszer függetlenül alakítjuk ki, telepítjük és üzemeltetjük.

Kiknek ajánljuk VPS szerver üzemeltetési szolgáltatásainkat?

Azoknak a mikró-, kis- és középvállalatoknak, amelyek a teljes informatikai kiszolgáló rendszerünk folyamatos rendelkezésre állását az informatikai biztonság maximalizálása mellett, költséghatékonyan szeretnék megvalósítani.

A gDC adatközpontban elhelyezett szervereink belföldi és nemzetközi irányból is 1000 Mbps sebességgel érhetőek el, így mind hazai, mind nemzetközi vállalkozások számára kimagasló színvonalú VPS szerver bérleti szolgáltatást kínálunk.

Szerverüzemeltetési csomagjaink

Szerver üzemeltetés kiszervezése? Megéri?

Szerver üzemeltetés

A szerverbérlés kiszervezése költséghatékony megoldás a nagyvállalatok, valamint a kis- és középvállalkozások számára egyaránt. A kiszervezéssel tehermentesíti IT-csapatát egy cég, eközben egy bármikor és bárhonnan elérhető, biztonságos szolgáltatást kap.

Logikus döntés az IT kiszervezés

Egy fejlődésre vágyó cégnél egyre többször döntenek úgy a vezetők, hogy kiszervezik az IT egy részét, a legtöbbször pl. épp a vállalat működésének szempontjából legfontosabb szerver üzemeltetését. Erre a legtöbb esetben azért van szükség, mert kevés kft rendelkezik adatparki környezethez hasonló körülményekkel a telephelyén, mint a zéró toleranciájú áram- és internetszolgáltatás, vagy klimatizáltság. De az is fontos szempont , hogy a vállalati IT-csapatnak épp elég dolga akad és nem jut erőforrás a legújabb technológiákkal és licenszelési megoldásokkal kapcsolatos kutatásokra, amik komoly költségcsökkentő tényezőként lépnek föl egy ilyen akció esetén. Praktikusabb tehát olyanra bízni, aki már jártas a témában és folyamatosan bővíti az IT ismereteit a leghatékonyabb és legújabb trendekkel kapcsolatosan.

Néhány cégvezető tart ettől a lépéstől: attól félnek, hogy illetéktelenek is hozzáférnek majd a céges információkhoz. A szolgáltatás megfelelő kiszervezése azonban teljesen biztonságos, hiszen egy külsős partner korlátozott hozzáférést kap csupán, a működése pedig folyamatosan monitorozható és a szerződésben minden esetben a titoktartási kötelezettség vállalnak és garantálnak a szolgáltató cégek. A kockázat tehát semmivel sem nagyobb, (inkább kisebb) mintha belsős kolléga kapná a feladatot, hiszen nem beszélhetünk efféle kitettségről, ráadásul így biztosan olyan szakember végzi el a munkát, aki tapasztalt, illetve probléma esetén azonnal elkezdődik a hibaelhárítás is, amibe szolgáltatói oldalról egy egész csapat tud beavatkozni, ha szükséges.

Visszatartó körülmény lehet, ha valaki azt hiszi, ez végtelenül bonyolult folyamat. Persze, nem egyszerű, ám a hozzáértő kezeknek egy hét is elég lehet egy szerver telepítésére és üzembe állítására, amennyiben adottak a cég technikai feltételei. Így az IT-csapat túlterheltségét gyorsan, biztonságosan, és nem utolsó sorban költséghatékonyan, új munkatárs felvétele nélkül orvosolni lehet, miközben az adott szerver folyamatos figyelmet kap a külsős szakértői csapattól. A váratlan leállásokat és megfelelő mentés esetén az adatvesztést is, pedig egy életre el lehet felejteni.

Mi tartozik a szerver bérlés szolgáltatások közé?

  • A szerverüzemeltetése egyedi megállapodás alapján sok területet érinthet. El kell dönteni, hogy virtuális vagy fizikai szerverüzemeltetése a feladat, meg kell határozni a szükséges hardvereket és szoftvereket.
  • Ha ez megvan, új szerver esetében az infrastruktúra kiépítésével, a szerverkörnyezet megtervezésével, majd a telepítéssel indul meg a munka, már meglévő esetében pedig az adatok migrálása a feladat.
  • Ezt követi a különböző csoportok kialakítása:
  • a felhasználók felvétele,
  • a jogosultságok meghatározása,
  • a levelezőszerver, az FTP-szerver és DNS-kiszolgáló beállítása,
  •  a tűzfal élesítése,
  • a biztonsági mentések meghatározása.

A legfontosabb beállításokat érdemes a folyamat elején elvégezni, ám ezek működés közben is módosíthatók igény szerint.

A kiszervezett szerver folyamatosan ellenőrizhető, bármikor és bárhonnan elérhető az ügyfél által, ám az esetleges szerverleállásra nem kell figyelnie a cég IT-seinek, mert ez is a kiszervezett feladatok közé tartozik. A szerver karbantartása, frissítése, a patchek telepítése az ügyféllel egyeztetve, a legtöbbször munkaidőn túl kerül ellátásra, így egyetlen értékes másodperc sem veszik el a cég idejéből. Hogy a folyamat tökéletesen működjön, a szerver bérlését ellátó fél folyamatosan egyeztet a belső IT-csapattal.

Mennyibe kerül a szerver üzemeltetés?

A webszerver üzemeltetés kiszervezése költséghatékony és megbízható általános megoldás. Pontos árat nem lehet meghatározni a feladat átfogó ismerete nélkül, de az egészen biztos, hogy egy IT-fejlesztés és informatikai befektetés töredékéért megoldható a szerver üzemeltetése külsős partner segítségével. Az árazás lehet átalánydíjas, de óraalapon kiszámolt összeg is, ez az adott ügyféllel való megegyezés függvénye. Általánosságban elmondható, hogy a havi fix díj meghatározása az elterjedtebb, ez ugyanis tervezhető, a működéshez igazítható, ráadásul így tényleg semmilyen egyéb teendő nem lesz a kiszervezett munkával.

További cikkeink a szerverüzemeltetésről

    Virtuális dedikált szerver szolgáltatásunk szakmai tartalma

    Rendszerünk -24 órás- folyamatos felügyelet alatt áll, a legkisebb működési rendellenesség esetén is automatikus, azonnali riasztás, valamint emberi felülvizsgálat történik.

    gDC adatközpontunk éves szintű statisztikája

    ÉvRendelkezésre állás
    201899,993%
    201799,994%
    201699,993%
    201599,995%
    201499,994%
    201399,993%
    201299,993%

    • Eszközeit folyamatosan frissítjük, havi rendszerességgel elvégezzük a szükséges karbantartásokat.
    • Szolgáltatási szerződésünkben meghatározott időintervallumban, akár az év minden napján, napi 24 órában rendelkezésére állunk.
    • Hibajegy kezelő rendszert üzemeltetünk. Ügyfeleink a hibajegy rendszerhez kapott hozzáféréssel, vagy a rendszer riportjából tájékozódhatnak a szolgáltatásunk keretében az aktuális hónapban igénybe vett tevékenységeinkről.
    • Hiba vagy kérés esetén első szinten operátoraink a kérést kezelik, amennyiben a feladat jellege miatt szükséges, úgy a feladatot továbbítják a következő szintre, mérnökeink részére.
    • Bejelentését az Önnek dedikált e-mail levelezési címen, e-mail vagy egyéb kommunikációs probléma esetén a megadott telefonos elérhetőségen fogadjuk.
    • Minden munkafolyamatról teljes körű adminisztráció készül a bejelentéstől az ügylezárásig.
    VPS Szerver

    A gDC adatközpontünk szolgáltatásai

    • Hardveres tűzfal szolgáltatás és útválasztás (routing)
    • Magas rendelkezésre állású többszörözött tárolók (Redundant Storages)
    • Terhelés elosztás (Load Balancing)
    • Virtuális hálózatokLAN / WAN / VPN
    • (High Availability) rendszerek
    • IPv4

    Alapszolgáltatásaink vállalt elérhetősége

    SzolgáltatásRendelkezésre állás
    Áramellátás:99,999%
    Klimatizálás:99,999%
    VPS bérlet:99,90%
    Hálózat:99,95%
    IP kapcsolat:99,95%
    Üzemeltetés:SLA szerint

    Szerverbérlés megoldásaink:

    • ITIL alapú szolgáltatás biztosítása
    • szerver karbantartás és felügyelet
    • mentés felügyelet
    • hibajegy kezelő rendszer
    • gDC monitoring
    • eseményriasztás
    • telefonos elérhetőség
    • sürgősségi vonal

    Kéréskezelés:

    • IT szakemberek és operatív órakeret biztosítása a hibák kezelésére és a kérések teljesítésére a működtetett rendszer vonatkozásában
    • Az üzemeltetési órakeret kizárólag nyitva tartási időn belül elvégzett munkálatokra vonatkozik

    Rendszergazda vészhelyzeti telefonszám
    ElérhetőségekElérhetőségek