A cég értéke az információ, melyet biztonságba kell helyeznünk!
Az információ értéke mindig akkor lesz felbecsülhetetlen, ha már nem elérhető. És abban a pillanatban tesszük fel magunknak a kérdést: „Mennyibe került volna?”
Milyen okok húzódnak leggyakrabban az adatvesztés hátterében?
- 44% Hardver- vagy rendszerhiba
- 32% Kibertámadás és/vagy emberi hiba
- 14% Szoftverhiba
- 7% Vírusok
- 3% Természeti katasztrófák
Adatvédelmi szempontból két kulcsfontosságú tényezőre kell figyelnünk:
1. megfelelő IT biztonság létrehozása
Ma már elvárás lehet egy jól konfigurált modern tűzfallal (NextGen Firewall) felszerelt IT biztonsági megoldás, melynek karbantartásáról szakemberek gondoskodnak mert a hálózati teljesítmény és a rendelkezésre állás ugyanolyan fontos, mint a biztonság. A hagyományos port alapú tűzfalakkal szemben a NextGen alkalmazás szinten is kezeli a forgalmat és definiáltan priorizálja az adatokat.
2. professzionális biztonsági mentés kidolgozása
A rendszeres biztonsági mentés ma már elengedhetetlen a kisebb vállalkozások számára is, hiszen nem csak az ártalmas szoftverektől kell féltenünk az értékes információinkat. A fent említett nyomós okok, de egy ártalmatlan túlmelegedés vagy beázás is fenyegetést jelentenek az adatainkat tároló eszközökre, ezért minden esetben készítsünk biztonsági másolatokat.
A veszélyeket szem előtt tartva nagyon fontos, hogy a vállalkozások a mentett adatok több példányát több, Földrajzilag független helyen tárolják (offsite mentés). Különböző eszközök és technikák léteznek, amelyekre a vállalkozások számíthatnak az adatok biztonsági mentésének megőrzése érdekében. Ezek az eszközök és technikák különböző szintű védelmet nyújtanak.
Biztonsági mentés felhőbe – Íme két egyszerű adatmentési tipp
- Készítsen több biztonsági másolatot az üzleti adatokról
- Az üzleti adatok legalább egy példányát tartsa más helyszínen
Kiknek ajánljuk a biztonsági mentés szolgáltatásunkat?
Azoknak a mikró-, kis- és középvállalatoknak, ahol kiemelkedően fontos az adatállományok, az ügyfelek adatainak és a bizalmas információknak a biztonságos mentése és tárolása, igény szerint a korábbi verziók visszaállítása. Azoknak a vállalatoknak, akik szem előtt tartják az adatkezelési szabályzatukat, melyben ezt a kérdést definiálni szükséges, illetve a NIS2 megfeleltethetőséget és azoknak a vállalkozóknak akiknek az informatikai biztonság mellett számít a költséghatékony szemlélet. A GBL biztonsági mentés szolgáltatása a legjobb megoldás az erőforrásaik optimális kihasználására, az üzemeltetéssel járó gondok leküzdésére és az IT eszközeinek a gyors avulása ellen.
Hogyan tájékozódhat a biztonsági mentés folyamatairól?
Mentési report-ot készítünk, amely a mentésbe bevont adatokat, a mentés ütemezését, valamint a mentés tárolási helyeit is megmutatja. Az adatok mentéséhez és visszaállításához adatcenterünkben működtetett professzionális rendszert, piacvezető céleszközt alkalmazunk. Felhő biztonsági mentési szolgáltatásunk éves rendelkezésre állása: 99,9%. A mentési folyamataink során tranzakciókezelést alkalmazunk, így minden elkészült mentésünk teljes, visszaállítható.
Alkalmazunk-e adattitkosítást a rendszerben?
Igen! A biztonsági mentések, valamint a lementett adatok továbbítása során titkosítást alkalmazunk, így az adatok illetéktelenek által semmilyen körülmények között nem hozzáférhetőek. A titkosítás technológiáját, mértékét, részletes jellemzőit a szolgáltatási szerződésünk tartalmazza. A módszertan megfelel a hatályos egységes európai adatvédelmi szabályozás (GDPR) személyes adatok tárolására és továbbítására vonatkozó rendelkezéseinek, továbbá a NIS2 megfeleltethetőségnek. Az adatállományokat tároló eszközeink belföldi és nemzetközi sávszélessége: 1000 Mbps.
A szolgáltatás jellemzői
- szerverrendszer működtetése a GBL adatcenterben
- adattitkosítás
- titkosított csatornán való továbbítás a GBL adatcenterbe
- teljes képmentés
- T-30 nap különbözeti mentés
- szerver biztonsági mentés esetén adatduplikálás a mentett állományról, a GBL adatcentertől Földrajzilag független helyre
Árazás
A biztonsági mentés havidíjának megállapítása függ az igénybe vett szolgáltatástípustól, a rendszerek mentéséhez alkalmazandó licencek és a mentett adatok mennyiségétől. A biztonsági mentés szolgáltatásunk mértékegysége a backup pont (BCP), melyet a szolgáltatás igénybevételétől függően állapítunk meg.
Biztonsági mentés termékeink
Szolgáltatástípus megnevezése | BCP pont / szolgáltatás | BCP pont / licence | BCP pont / GB tárhely |
Szerver biztonsági mentés | 50 | 11 | 0,13 |
NAS biztonsági mentés | 25 | 11 | 0,13 |
Microsoft 365 biztonsági mentés | 10 | 1 | 0,13 |
Megnevezés | Ár |
1 BCP pont | 400 Ft |
BCP pont számítási információ:
- A BCP pont kalkuláció 3 értékből áll össze (Szolgáltatás, licence, tárhely).
- Szerver biztonsági mentés licence pont kalkulációja szerverenként értendő
- NAS biztonsági mentés licence pont kalkulációja megkezdett 500GB-ként történik
- Microsoft 365 biztonsági mentés licence kalkulációja előfizetett M365 felhasználóként számított
- Tárhely kalkuláció alapja, megkezdett gigabyte (GB)
- A tárhelyből kalkulált tört pont érték kerekítésre kerül (1-49=0, 50-99=1).
További cikkeink a biztonsági mentés – felhő alapú szolgáltatások alkalmazásának előnyeiről
- Felhő alapú IT
- Az adatmásolás és a felügyelt riportálás
- Felhőszolgáltatások használata kinek éri meg?
- Felhőszolgáltatások Magyarországon
- Adatvédelem és tulajdonjog a felhőben
- Veeam – Backup & Replication
- Amit a Veeam -ről tudni érdemes
- IT eszköz csere? Tényleg szükséges?
- A felhő szolgáltatások előnyei és hátrányai
- Hogyan aknázhatjuk ki a felhőalapú rendszer lehetőségeit?
- A felhőalapú IT szolgáltatások típusai
- Hogyan védekezhetünk a céges adatlopás ellen?