rendszerüzemeltető

A vállalati biztonság és informatikai rendszerek fejlesztésének, karbantartásának a kiszervezése bölcs lépés lehet, mindaddig, amíg tudjuk, mit és kit kell keresni a rendszerüzemeltető kiválasztásakor.

Íme néhány szempont, amelyet érdemes figyelembe venni az informatikai szolgáltatások igénybevételekor, és néhány kérdés, amelyeket fel kell tennie a szakembereknek, amikor vállalkozásában ilyen fejlesztéseket tervez.

Milyen méretű vállalkozása?

Az egyik dolog, amelyet figyelembe kell venni, a vállalkozás mérete. A kisvállalkozások számára nyújtott technikai támogatás teljesen másképp néz ki, mint a nagyobb vállalkozások esetén.

Fontos, hogy olyan rendszerüzemeltetőt keressünk, amelyik képes kielégíteni a vállalkozás igényeit. Az egyszemélyes rendszergazda szolgáltatások talán költséghatékonynak tűnhetnek, de egy szakember – legyen bármennyire képzett – nem fogja tudni a szolgáltatás minden területén megtalálni a legideálisabb és leghatékonyabb megoldást az ügyfeleknek. Ráadásul egy idő után éppen ő áll majd az útjában a további növekedésnek, míg a pénzügyi felelősségvállalás, az SLA, a 7/24-es elérhetőség és hasonló fogalmak az esetek 99%-ban nem képezik részét a megállapodásnak.

A spektrum másik végén azok a rendszerüzemeltető és rendszergazda szolgáltatást nyújtó cégek állnak, ahol a személyesség teljesen elvész és amelyek elfogadható havidíjon csak elvétve tudnak az Ön számára elfogadható reakcióidőn belül segítséget nyújtani. A gbl IT group minden ügyfelének dedikált rendszergazdát és évi 365 napos rendelkezésre állást biztosít szerződésben definiált reakcióidővel, amiért pénzügyi felelősséget vállal.

A biztonság prioritás

A modern adatmentési megoldások, a fejlett hardverek, vagy egy professzionális rendszerüzemeltető igénybevétele rövid távon olyan kiadásnak minősül, ami hamar megtérül. Azonban egy biztos: az adatok tárolásához, a gyors, távoli hozzáférésükhöz és biztonságukhoz, a vállalatirányítási, CRM, vagy egyéb szakterületspecifikus rendszerekhez, a levelezéshez és a weboldalak karbantartásához mind-mind folyamatos támogatásra és felügyeletre van szükség.

A megfelelő IT-szakértő, rendszerüzemeltető megtalálása hosszú távon nem csak az üzleti kockázatokat tudja csökkenteni, de pénzt takaríthat meg Önnek, amivel felgyorsítható a növekedés is.

Az adatbiztonságra tekinthetünk bosszantó, vagy akár felesleges teherként. Miért ne lehetne inkább a cég egy stabil pontja, ami akkor is biztosítja az üzletmenet folytonosságát, ha azt külső vagy belső támadás éri?

A gbl Data Center (gDC) cégünk saját, adatparkban elhelyezett IT infrastruktúrája, mely lehetőséget biztosít arra, hogy szerverei, informatikai hálózata, adatainak kezelése, mentése és tárolása, egyben az IT biztonsága professzionális alapokra helyezve támogassa vállalatának működését.

VPS szolgáltatásunk 24 órás felügyelet alatt áll, a legkisebb működési rendellenesség esetén is azonnali riasztás történik és szükség esetén a humán beavatkozás biztosított. A gDC-ben kialakított hálózatok, szerverek nemzetközi irányból is kiváló sávszélességű internetkapcsolaton keresztül érhetők el. Ez a megoldás azoknak a mikró-, kis- és középvállalatoknak megfelelő, amelyek szeretnék, hogy a teljes informatikai kiszolgáló rendszerük a nap 24 órájában felügyelet alatt álljon. Továbbá kiemelkedő biztonságban legyenek az adataik, mindez pedig költséghatékonyan kerüljön kialakításra. VPS szolgáltatásunkról itt olvashat bővebben.

Hétköznapi kommunikáció

Ahogy általánosságban kiváló szakembereket sem egyszerű találni, úgy ez elmondható a professzionális rendszerüzemeltető megtalálásáról is. Különösen akkor, ha mi magunk nem vagyunk járatosak a rendszergazda szakzsargonokban és a vállalkozásunkhoz leginkább passzoló informatikai megoldások kivitelezésében.

A rendszergazdának érthetően el kell tudnia mondani, hogy milyen kihívásokkal küzd és milyen kockázatokkal működik a vállalkozásunk ebben a pillanatban. Illetve, hogy milyen reális megoldási javaslatai vannak és mire számíthatunk a jövőben.

Előre tervezés

A jó rendszerüzemeltető sokat kérdez, és nem saját magára akarja szabni a vállalkozás informatikai rendszereit. Olyan megoldásokat keres, amelyek minél kevesebb anyagi ráfordítással a lehető legnagyobb haszonnal járhatnak a cégünk működésében.

Fontos kérdések lehetnek:

  • Hol tároljuk a levelezést? Milyen esetben válhat elérhetetlenné számunkra?
  • Milyen operációs rendszereket, szoftvereket, végpontvédelmi eszközöket használunk?
  • Van-e biztonsági adatmentésünk? Ha van, teszteltük e valaha a működését, stabilitását?
  • Ha igen, mennyi idő visszaállni egy ilyen mentésből, ha adatvesztést szenvedünk el?
  • Milyen hardvereket használunk, és milyen idősek? Ebből tudható a várható meghibásodás mértéke és ideje
  • Mekkora növekedésre számítunk 1, 3 és 5 éven belül?

Mi a költséghatékonyabb?

A jó rendszergazda a költségvetésre és az üzleti modellre is rátekint mielőtt döntene a megvalósításról. IT-igényei változhatnak a vállalat növekedésével, ezért időnként szükséges újratervezni, hogy az adott pillanatban mire érdemes költeni és milyen kiadásokból lehet visszavenni. Ne csak hatékonyan, hanem költséghatékonyan is működjön a vállalkozás.

A külsős rendszergazda szolgáltatás igénybevétele pénzt takaríthat meg, miközben továbbra is biztosítja az összes szükséges informatikai előnyt a vállalkozásunk számára.

Vélemény, hozzászólás?

Rendszergazda vészhelyzeti telefonszám
ElérhetőségekElérhetőségek