A Zoom használata

Legyen szó a pénteki céges értekezletről, vagy az iskolai csoportos beadandó megbeszéléséről, a Zoom lehetővé teszi a kapcsolatot a kollégákkal, ügyfelekkél és az osztálytársakkal, hogy távolról is hatékonyan tudjuk elvégezni a szükséges munkát.

A Zoom, a Microsoft Teams, a Google Hangouts vagy a Skype használata a 2020-ban kirobbant világjárvány idején nagyban felértékelődött. Számos cég munkatársai kényszerűségből dolgoznak otthonról, aminek bár megvannak a pozitív oldalai is, mégis komoly átalakításokat kell eszközölni a vállalkozásoknak, hogy elkerüljék a hatékonyságvesztést.

Ebben nagy segítséget nyújthatnak a fent említett alkalmazások. Ebben a bejegyzésben a Zoom használatát mutatjuk be.

Előnyök

Noha a platform meglehetősen egyszerűen használható, alapvető funkciói kissé eltérően vannak megszervezve attól függően, hogy az asztali vagy a mobil verziót használja-e. A legtöbb kulcsfontosságú feladatot azonban az apró eltérések ellenére is könnyen észrevehetjük: a hívások ütemezése, a konferenciára való csatlakozás, a kapcsolatok és a találkozók nyomon követése, valamint a fiókbeállítások módosítása nem igényel komoly felkészültséget. Lehet, hogy sok vállalatnak már van video szolgáltatása, de a Zoom különösen hasznosnak bizonyul nagyobb céges megbeszéléseknél, mivel akár 100 résztvevő számára is lehetővé teszi az ingyenes használatot.

Hátrányok

Sajnos a Zoomot számos biztonsági és adatvédelmi probléma övezi, köztük valótlan állítások a titkosítással kapcsolatban, valamint olyan sérülékenységek, amelyek a felhasználói adatok kiszivárgásához vezethetnek. A cég ugyanakkor igyekszik gyorsan reagálni a felmerülő problémákra.

A Zoom használata a számítógépen

  • Nyissa meg a választott böngészőt a számítógépén, és lépjen a Zoom webhelyre fiók létrehozásához és kezeléséhez. A bejelentkezés után kattintson a “My Account” elemre, ami elvisz a fiók adataihoz.
  • A képernyő tetején ütemezheti a videóhívást, csatlakozhat hozzá, vagy akár Ön is lehet a házigazda. Kattintson a három lehetőség bármelyikére, és kövesse a képernyőn megjelenő utasításokat a videohívás online beállításához vagy csatlakozásához. A híváshoz való csatlakozáshoz szükség lesz a Találkozó azonosítójára (Meeting ID) vagy nevére.
  • A bal oldalon különféle lehetőségeket talál, köztük az első és talán a legfontosabb: Profil. Itt módosíthatja profilképét, szerkesztheti e-mailjét vagy jelszavát, és további módosításokat végezhet ebben a beállítások (Settings) szakaszban. Ezen kívül az oldal alján megtalálhatja azt a lehetőséget is, hogy kijelentkezzen a Zoomról minden eszközén.
  • A profil fül alatt találkozóit (Meetings) találja meg. Elindíthatja vagy törölheti a jövőbeli találkozókat, vagy felülvizsgálhatja a korábbiakat.
  • A baloldali fülek tartalmazzák a webináriumokat, felvételeket és a beállításokat. A Webinar funkció csak a fizetős verziónál elérhető.
  • A baloldali panel aljára érve fejlettebb beállításokat is talál: ilyenek a felhasználók és a szobák kezelése. A fiókját a számlázás (Billing) alatt is frissítheti, vagy kezelheti a fizetési információkat, ha már frissítette a Pro, az üzleti (Business) vagy a vállalati (Enterprise) verziót.

Asztali alkalmazás

Ha letöltötte az asztali alkalmazást, megnyitáskor ezen lehetőségek egyszerűsített verzióját találja meg. Az alkalmazás négy fő lapra van osztva a képernyő tetején: Otthon (Home), Csevegés (Chat), Találkozók (Meetings) és Kapcsolatok (Contacts).

  • A Kezdőlapon (Home) lehetősége van új értekezlet indítására (New Meeting), csatlakozni egy aktuális híváshoz (Join), egy jövőbeli esemény ütemezésére (Schedule) vagy a képernyő megosztására (Share Screen). Ha bármilyen közelgő találkozója van a napra, akkor megtalálja azokat a jobb oldali ellenőrző listán is. Bármikor rákattinthat a profiljára a jobb felső sarokban. Ezzel megnyílik a legördülő menü a gyors változtatásokhoz, például a rendelkezésre állás vagy a profilfájl váltásához.
  • A beállításokat a menüből bármely oldalról elérheti, vagy a fogaskerék ikonra kattintva a “Home” fül jobb sarkában. Ez megnyitja a beállítások (Settings) menüt. Keresse meg a baloldali füleket a módosítások elvégzéséhez. A General menüpont alján megtalálhatja a további beállítások menüpontot is (View More Settings), amely online nyitja meg a profilját, hogy teljes hozzáférést kapjon a Zoom-fiókhoz.
  • A “Chat” lap nyomon követi a névjegyek közötti beszélgetéseket. Csillaggal vagy kedvenc beszélgetéssel jelölheti meg az egyszerű hozzáférést, vagy böngészhet a legutóbbi beszélgetéseiben. A kapcsolatfelvételi kérések (Contact Requests) akkor is megtalálható, ha valaki kéri, hogy felvehesse Önnel a kapcsolatot. Ezenkívül a névjegyek között megosztott fájlok a Files szakaszban is megjelennek.
  • A “Meetings” lapon megjelenik a közelgő találkozók összefoglalása dátum szerint. A tetején válthat a közelgő és a rögzített találkozók között, vagy kattinthat a pluszjelre egy új találkozó ütemezéséhez. Kattintson bármelyik meglévő találkozóra, hogy megtekinthesse a lehetőségeket a meghívó másolásához, szerkesztéséhez vagy törléséhez. Arra is rákattinthat, hogy a meghívott személyeknek megküldje a találkozó meghívóját.
  • Végül a „Contacts” fül nyomon követi azokat a kollégákat, ügyfeleket vagy ismerősöket, akiket felvesz a platformra. Tekintse meg az elérhetőségi adatokat a baloldali kategóriák böngészésével: csillaggal megjelölt, külső és felhőbeli kapcsolatok. Kattintson arra is, hogy bármilyen csatornát megtekinthessen, amelyek névjegycsoportok, és segítik a tevékenységek megszervezését. Új névjegy vagy csatorna hozzáadásához kattintson a pluszjelre.

Vélemény, hozzászólás?

Rendszergazda vészhelyzeti telefonszám
ElérhetőségekElérhetőségek