A Zoom használata
Olvasási idő: 4 perc

Legyen szó a pénteki céges értekezletről, vagy az iskolai csoportos beadandó megbeszéléséről, a Zoom lehetővé teszi a kapcsolatot a kollégákkal, ügyfelekkél és az osztálytársakkal, hogy távolról is hatékonyan tudjuk elvégezni a szükséges munkát.

A Zoom, a Microsoft Teams, a Google Hangouts vagy a Skype használata a 2020-ban kirobbant világjárvány idején nagyban felértékelődött. Számos cég munkatársai kényszerűségből dolgoznak otthonról, aminek bár megvannak a pozitív oldalai is, mégis komoly átalakításokat kell eszközölni a vállalkozásoknak, hogy elkerüljék a hatékonyságvesztést.

Ebben nagy segítséget nyújthatnak a fent említett alkalmazások. Ebben a bejegyzésben a Zoom használatát mutatjuk be.

Tartalomjegyzék

Előnyök

Noha a platform meglehetősen egyszerűen használható, alapvető funkciói kissé eltérően vannak megszervezve attól függően, hogy az asztali vagy a mobil verziót használja-e. A legtöbb kulcsfontosságú feladatot azonban az apró eltérések ellenére is könnyen észrevehetjük: a hívások ütemezése, a konferenciára való csatlakozás, a kapcsolatok és a találkozók nyomon követése, valamint a fiókbeállítások módosítása nem igényel komoly felkészültséget. Lehet, hogy sok vállalatnak már van video szolgáltatása, de a Zoom különösen hasznosnak bizonyul nagyobb céges megbeszéléseknél, mivel akár 100 résztvevő számára is lehetővé teszi az ingyenes használatot.

Hátrányok

Sajnos a Zoomot számos biztonsági és adatvédelmi probléma övezi, köztük valótlan állítások a titkosítással kapcsolatban, valamint olyan sérülékenységek, amelyek a felhasználói adatok kiszivárgásához vezethetnek. A cég ugyanakkor igyekszik gyorsan reagálni a felmerülő problémákra.

A Zoom használata a számítógépen, Zoom profilkép beállítása

  • Nyissa meg a választott böngészőt a számítógépén, és lépjen a Zoom webhelyre fiók létrehozásához és kezeléséhez. A bejelentkezés után kattintson a „My Account” elemre, ami elvisz a fiók adataihoz.
  • A képernyő tetején ütemezheti a videóhívást, csatlakozhat hozzá, vagy akár Ön is lehet a házigazda. Kattintson a három lehetőség bármelyikére, és kövesse a képernyőn megjelenő utasításokat a videohívás online beállításához vagy csatlakozásához. A híváshoz való csatlakozáshoz szükség lesz a Találkozó azonosítójára (Meeting ID) vagy nevére.
  • A bal oldalon különféle lehetőségeket talál, köztük az első és talán a legfontosabb: Profil. Itt módosíthatja profilképét, szerkesztheti e-mailjét vagy jelszavát, és további módosításokat végezhet ebben a beállítások (Settings) szakaszban. Ezen kívül az oldal alján megtalálhatja azt a lehetőséget is, hogy kijelentkezzen a Zoomról minden eszközén.
  • A profil fül alatt találkozóit (Meetings) találja meg. Elindíthatja vagy törölheti a jövőbeli találkozókat, vagy felülvizsgálhatja a korábbiakat.
  • A baloldali fülek tartalmazzák a webináriumokat, felvételeket és a beállításokat. A Webinar funkció csak a fizetős verziónál elérhető.
  • A baloldali panel aljára érve fejlettebb beállításokat is talál: ilyenek a felhasználók és a szobák kezelése. A fiókját a számlázás (Billing) alatt is frissítheti, vagy kezelheti a fizetési információkat, ha már frissítette a Pro, az üzleti (Business) vagy a vállalati (Enterprise) verziót.

Asztali alkalmazás

Ha letöltötte az asztali alkalmazást, megnyitáskor ezen lehetőségek egyszerűsített verzióját találja meg. Az alkalmazás négy fő lapra van osztva a képernyő tetején: Otthon (Home), Csevegés (Chat), Találkozók (Meetings) és Kapcsolatok (Contacts).

  • A Kezdőlapon (Home) lehetősége van új értekezlet indítására (New Meeting), csatlakozni egy aktuális híváshoz (Join), egy jövőbeli esemény ütemezésére (Schedule) vagy a képernyő megosztására (Share Screen). Ha bármilyen közelgő találkozója van a napra, akkor megtalálja azokat a jobb oldali ellenőrző listán is. Bármikor rákattinthat a profiljára a jobb felső sarokban. Ezzel megnyílik a legördülő menü a gyors változtatásokhoz, például a rendelkezésre állás vagy a profilfájl váltásához.
  • A beállításokat a menüből bármely oldalról elérheti, vagy a fogaskerék ikonra kattintva a „Home” fül jobb sarkában. Ez megnyitja a beállítások (Settings) menüt. Keresse meg a baloldali füleket a módosítások elvégzéséhez. A General menüpont alján megtalálhatja a további beállítások menüpontot is (View More Settings), amely online nyitja meg a profilját, hogy teljes hozzáférést kapjon a Zoom-fiókhoz.
  • A „Chat” lap nyomon követi a névjegyek közötti beszélgetéseket. Csillaggal vagy kedvenc beszélgetéssel jelölheti meg az egyszerű hozzáférést, vagy böngészhet a legutóbbi beszélgetéseiben. A kapcsolatfelvételi kérések (Contact Requests) akkor is megtalálható, ha valaki kéri, hogy felvehesse Önnel a kapcsolatot. Ezenkívül a névjegyek között megosztott fájlok a Files szakaszban is megjelennek.
  • A „Meetings” lapon megjelenik a közelgő találkozók összefoglalása dátum szerint. A tetején válthat a közelgő és a rögzített találkozók között, vagy kattinthat a pluszjelre egy új találkozó ütemezéséhez. Kattintson bármelyik meglévő találkozóra, hogy megtekinthesse a lehetőségeket a meghívó másolásához, szerkesztéséhez vagy törléséhez. Arra is rákattinthat, hogy a meghívott személyeknek megküldje a találkozó meghívóját.
  • Végül a „Contacts” fül nyomon követi azokat a kollégákat, ügyfeleket vagy ismerősöket, akiket felvesz a platformra. Tekintse meg az elérhetőségi adatokat a baloldali kategóriák böngészésével: csillaggal megjelölt, külső és felhőbeli kapcsolatok. Kattintson arra is, hogy bármilyen csatornát megtekinthessen, amelyek névjegycsoportok, és segítik a tevékenységek megszervezését. Új névjegy vagy csatorna hozzáadásához kattintson a pluszjelre.
Gravatar ehhez a szerzőhöz: Garami Mátyás Garami Mátyás
Garami Mátyás vagyok, a GBL IT GROUP KFT. ügyvezetője.
Microsoft Silver Partnerként a Microsoft 365 Modern Work területére specializálódtunk, melyben közel 70 vállalat számára biztosítunk folyamatos támogatást.
Célom az, hogy tapasztalatommal, releváns és informatív tartalmakkal nyújtsak segítséget az ügyfeleknek és olvasóknak abban, hogy megértsék, miként használhatják ki a Microsoft 365-ben rejlő lehetőségeket, melyekkel növelhetik a termelékenységüket és kényelmesen állhatnak át hibrid munkavégzésre miközben nem csupán a csapatmunka és a kommunikáció minősége javul, de az IT biztonsági szint is növekszik.

Vélemény, hozzászólás?

Rendszergazda szolgáltatás központi hibák vészeseti vonala
Ügyfélportál belépésÜgyfélportál belépés