lépést tartani az IT technológiával

Az IT technológia egy olyan terület, amely rendszeresen és nagy léptékekben változik, hónapról-hónapra olyan új rendszerek látnak napvilágot, amelyeket segítik az üzlettulajdonosokat

  • kevesebb idő alatt,
  • kevesebb pénzért
  • és kevesebb munkával, energiabefektetéssel sikeresebbé válni.

Vállalkozás tulajdonosként rengeteg tényezőre kell figyelni. Minden döntésednek fontos következményei vannak, és végül a menedzsmenten múlik, hogy az üzletet zökkenőmentesen, hatékonyan és – ideális esetben – nyereségesen működtesse. A vállalkozásoknak képesnek kell lenniük arra, hogy számontartsák az iparágban bekövetkező összes változást annak érdekében, hogy az üzleti folyamatok mindvégig optimalizáltak legyenek.

Az üzleti életben a technológia használata a gyors változások miatt gyakran bonyolult feladat, de összességében sok szempontból kifizetődő. Ezek közül néhányat mi is megmutatunk:

1. Jobb ügyfélszolgálat

Ha a professzionális vállalkozásunkkal ki szeretnénk tűnni a tömegből, akkor érdemes az IT technológia legújabb vívmányaira hagyatkozni az ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében. A Mercedes nemrégiben egy saját alkalmazást indított, amely segítségével az autótulajdonosok bárhol is legyenek, a legkülönfélébb adatokat nyerhetik ki az Mercedesükre vonatkozóan egy mobilapplikáció segítségével.

Az ügyfelek hatékony, zökkenőmentes ügyfélszolgálatot szeretnének, nem várnak kevesebbet, és ha kevesebbet kínálunk nekik, függetlenül attól, hogy milyen fantasztikus termékeket árulunk, végül máshol fognak keresgélni – ott, ahol még jobb terméket vagy szolgáltatást kapnak és ahol jobban bánnak velük.

A Nike például olyan magas szintre emelte az ügyfelek kiszolgálását, hogy egyes helyeken az online megrendelt ruhákat a boltokban külön erre a célra kijelölt öltözőfülkékbe szállítják, ahol a vásárlóknak lehetőségük van a felpróbálás után eldönteni, hogy valóban szeretnék-e megvenni a terméket.

A legújabb IT technológia segítségével tehát nemcsak megkönnyíthetjük a vásárlást, de mindent egybe véve elégedettebbé is tehetjük az ügyfeleket. A közösségi média, a hírlevél, blog kiválóan alkalmasak az ügyfelek tájékoztatására és edukálására, a különböző bankkártyás fizetési megoldások pedig kényelmesebbé és gyorsabbá teszik a fizetést.

2. Elégedettebb alkalmazottak

Az ügyfelek elégedettsége természetesen rendkívül fontos, de ugyanez elmondható az alkalmazottakról is. Nélkülük a vállalkozás egyszerűen nem működik, ezért minden szükséges és lehetséges eszközt meg kell adni nekik, hogy hatékonyan végezhessék munkájukat. Az Amazonnak világszerte több, mint 245 ezer alkalmazottja van, éppen ezért a megtartásuk és továbbképzésük azon túl, hogy rendkívül hasznos, sok-sok millió dollárt is megspórol a gigavállalatnak.

Az Amazon

  • egy hónapos intenzív képzési és vezetői programot tart a jelentkezőknek még felvétel előtt,
  • előre fizeti a tandíj 95% -át az alkalmazottai számára a legfontosabb kereskedelmi területeken,
  • valamint virtuális kapcsolattartó központok segítségével lehetővé teszi az otthoni munkavégzést.

Az Amazon évek óta tudja, hogy ha rendszeres továbbképzést biztosítanak a munkavállalóknak, az nemcsak a munkahatékonyságukra fejt ki pozitív hatást, de le is csökkenti a munkaerő-fluktuációt is. Ezek az alkalmazottak legtöbbször arról számolnak be, hogy úgy érzik, jobban megbecsülik őket.

Ezen felül olyan egyszerű dolgokkal is javíthatóak a munkakörülmények, mint például az irodai berendezések karbantartása. Egy elromlott fénymásoló például problémát okozhat (túl azon a nyilvánvaló helyzeten, hogy nem tudunk bizonyos munkafeladatokat elvégezni) az alkalmazottak munkamoráljában is. Az a helyzet, hogy nem szeretünk olyan helyen dolgozni, ahol önhibánkon kívül csökken a produktivitásunk.

3. Konkurencia legyőzése az IT technológia segítségével

A piaci verseny áldás és átok is lehet. Hasznos, mert motivál a keményebb és hatékonyabb munkára, és a konkurencia támpontot is nyújt arra vonatkozóan, hogy mi hol tartunk épp. Kihívás, mert mindig van esély rá, hogy az ügyfelek a versenytársakat válasszák helyettünk, ami akkor fáj igazán, amikor a konkurencia semmivel sem kínál jobb terméket vagy szolgáltatást, mint mi.

Értsük meg a vásárlókat: Ma a vállalatok 80%-a nem rendelkezik elég adattal ahhoz, hogy megértsék a vásárlóikat és helyes üzleti döntéseket tudjanak hozni a kiélezett versenyben. A digitalizációnak köszönhetően ma már az ügyfelek problématudata, érdeklődési köre és akár vágyai is megismerhetőek analítikai szoftverek (pl: Google Analytics, Facebook Hirdetéskezelő, AhRefs, Ubersuggest, SEMRush, HotJar, vagy BuzzSumo) segítségével, amelyek ma még segíthetnek a konkurencia előtt maradni, de holnap már versenyhátrányt fog jelenteni, ha a vállalatok nem használják ezeket

Értsük meg a versenytársakat: Ha naprakészen tartjuk az üzleti folyamatokat, akkor jóeséllyel a vetélytársak előtt maradhatunk. A folyamatok egyszerűsítésével az üzlet hatékonyabbá válhat, csökkenhetnek a kiadások, amely végsősoron lehetővé teszi az árak csökkentését a végfelhasználó számára. Az üzleti folyamatok optimalizálásához először meg kell értenünk, hogy milyen verseny zajlik jelenleg köztünk és a konkurensek között.

A verseny megértését érdemes a piac megvizsgálásával kezdeni.

Figyeljük meg alaposan azokat a dolgokat, amelyeket versenytárs tesz. A konkurens folytat beszélgetéseket ügyfelekkel, amelyek konverzióhoz vezetnek? Van egyedülálló megközelítésük vagy hozzáállásuk az ügyfelekhez, amitől különlegesnek tűnnek?

Másodszor, nézzük meg, mit nem tesz a versenytárs, majd próbáljuk kitölteni a piac ezen részét.

Az 1980-as években a Canon és a Xerox a másolók piacán versenyeztek. A Xerox szerint a Canon árai nevetségesen alacsonyak voltak, a fénymásolók gyártásának költségére vonatkozó feltételezéseik alapján.

A piac vizsgálata során kiderült, hogy léteznek olcsóbb módszerek is fénymásolók készítésére. A Xerox a piackutatásukban azt találták, hogy a Canon egy új innovációval lépett be a piacra, ami jobb piacot eredményezett a fogyasztók számára.

4. Pénz megtakarítása fejlett eszközökre való befeketéssel

Igaz, hogy a szektor számára elérhető új technológia megvásárlása kezdetben költséges lehet, de az is igaz, hogy idővel ezek a befektetések megtérülnek – végső soron pénzt takaríthatnak meg. Az egyre gyorsabb technikai fejlődésnek köszönhetően manapság napról napra költségesebb lépést tartani a korral, és folyamatosan biztosítani a cégünk működéséhez ideális, modern hardveres és szoftveres hátteret.

Fontos azonban, hogy amennyire csak lehetőségeink engedik, felzárkózzunk a versenyben. Az elavult eszközök hosszabb távon gátolják a munkát, hatással vannak termelékenységünkre és biztonságunk szempontjából is veszélyt jelenthetnek.

A mindennapi munkához megfelelő minőségű hardverek és szoftverek mellett ugyanis érdemes az adatbiztonságra is gondolnunk. Napjainkban ugyanis a kiberbűnözők körében egyre gyakoribb a személyes adatokkal, bizalmas információkkal történő visszaélés.

A korszerűtlen IT megoldások sebezhetővé teszik vállalati rendszerünket, ezáltal könnyedén veszélybe kerülhetnek bizalmasan kezelt adataink, dokumentumaink. Ha pedig dolgozóink személyes adatai kiszivárognak, esetleg vállalati reformokkal kapcsolatos terveink rossz kezekbe kerülnek, az könnyedén okozhat jelentős anyagi veszteséget.

Az ilyen problémák megelőzése érdekében is érdemes mindig a legmodernebb eszközökkel dolgozó, legmegbízhatóbb szolgáltatót választanunk akkor, amikor vállalti hálózatunk kezelésére kerül a sor. Hiszen az IT üzemeltetési költségek leginkább akkor csökkenthetők hatékonyan, ha hosszútávon gondolkodunk informatikai rendszereink fenntartásában.

5. A technológia adta hatékonyság javítása

Az utóbbi években a világ termelékenysége nőtt, és számos kiemelkedő közgazdász azt állítja, hogy ez az IT érdeme. A technológia üzleti szintű bevezetése a vállalkozásokba, vagy másnéven a cégek digitális átalakítása lehet a modern vállalkozások problémáinak megoldása. A technológiákra való orientáció létfontosságúvá vált mindenféle termelés esetében: a híradástól elkezdve a jogi tanácsadásig.

Mit tehetünk az informatikai hatékonyság javítása érdekében?

Automatizált adatrögzítés: Ma már senki sem engedheti meg magának a tegnapi technológia használatát az adatgyűjtéshez és a hatékonyság növeléséhez. A vállalkozásoknak olyan eszközökbe és technológiákba kell fektetniük, amelyekkel az adatok rögzítése és elemzése végrehajtható, illetve nem utolsó sorban a vállalati döntések meghozatalánál is lehet rájuk támaszkodni. A hatékony adatkezelés megmutatja a vállalati problémák egyes pontjait és a jelenlegi vagy potenciális szűk keresztmetszeteit. Hozzájárul ahhoz, hogy megtalálhassuk a megoldást vagy megszüntethessük a kiváltó okokat, mielőtt azok nehezen megoldható üzleti problémákká válnának.

Információk elérésének kiterjesztése: Attól még, hogy nem az irodából dolgozunk, nem kell elveszítenünk üzleti lehetőségeket és még a munkavállalók termelékenységének sem kell csökkennie. Természetesen az adatokhoz való folyamatos hozzáférhetőség nem azt jelenti, hogy bármelyik alkalmazottunk a nap 24 órájában elérhetőnek kell, hogy legyen, de ideális esetben rendelkeznünk kell egy hatékony kommunikációs csatornával, amin keresztül bármelyik munkatárs és bármilyen adat elérhető. A távoli hozzáféréshez ma már minden technológiai feltétel adott: a felhőalapú adattárolással. Megfelelő szintű adatbiztonsággal és az internet segítségével gyakorlatilag a telefontól elkezdve a laptopokon át, egészen az okosórákig, számtalan típusú eszközön hozzáférhetünk a céges adatokhoz.

Kommunikációs akadályok lebontása: Az alkalmazottak közötti interakciókra létrehozott közös online platform, mint a Slack, a Gmail, a Trello vagy a Workplace, vagy például a Zoom lehetővé teszi a munkavállalók számára a csevegést, e-mailek írását és fogadását, a projektek kezelését és nyomon követését. Valamint, lehetővé teszi a cégen belüli gondolataink megosztását, illetve a személyes témák megvitatását, felgyorsítja a kommunikációt és közelebb hozza a még fizikailag távol lévő munkatársakat is.

Vélemény, hozzászólás?

Rendszergazda vészhelyzeti telefonszám
ElérhetőségekElérhetőségek