Egy rendszergazda a szerverteremben dolgozik
Olvasási idő: 3 perc

A minőségi rendszergazdai szolgáltatás egyre inkább előtérbe helyeződik a cégek életében.

A rendszergazdák felelősek a cégek IT rendszereinek felügyeletéért, karbantartásáért és konfigurálásért. Ez magába foglalja laptopok és személyi számítógépek telepítését és a szerverek, hálózatok, biztonsági rendszerek és a cég más kritikus IT infrastruktúrájának kezelését. Továbbá a informatikusok határozzák meg a cégek IT üzletpolitikáját, segítenek az alkalmazottaknak és gyakran még az IT-hoz kapcsolódó eszközök megrendeléséről is gondoskodnak.

Tartalomjegyzék

Az informatikusoknak széles ismeretekre van szükségük, hogy minél sokrétűbb feladatokat legyenek képesek elvégezni, de minél nagyobb egy cég annál többször lehet szüksége speciális IT tudásra. Ezért a menedzsment bizonyos cégméret fölött inkább egy csapatot szokott megbízni a feladatokkal mintsem egyetlen személyt.

Milyen korlátai vannak az egyszemélyes rendszergazdai szolgáltatásnak?

Az egyszemélyes rendszergazdai szolgáltatás

A cégek jelentős része saját belsős munkatársat vagy külsős egyéni vállalkozót alkalmaznak, hogy megoldják az informatikai feladataikat. Ez egy bizonyos szintig működik is, azonban, amit az egyik oldalon meg lehet spórolni, azt a másik oldalon feláldozzák a kockázatok és a hatékonyságvesztés oltárán.

Hiszen, ha az informatikus betegség, elfoglaltság vagy bármi más miatt nem tud a cég rendelkezésére állni, akkor a felmerülő problémák megfelelő helyettesítés híján megoldatlanok maradnak. Ez pedig egy nagyobb probléma esetén akár több napos/milliós kiesést is jelenthet.

Az egyszemélyes IT szolgáltatás nem tartalmaz eléggé kiterjedt ismereteket

Nem csak a rendelkezésre állás problémája jelent kihívást az egyszemélyes IT szolgáltatást választó cégeknek.

Bizonyos méretű infrastruktúránál egy személy – legyen bármilyen képzett – csapatmunka és szakmai kontroll hiányában csak a saját tapasztalataira és jóbarátjára, a Google-re tud hagyatkozni. Ezért korántsem biztos, hogy a lehető legjobb megoldást fogja választani a problémák áthidalásánál.

Minél összetettebb rendszerei vannak a cégnek, annál szerte ágazóbb ismeretekre van szüksége a IT szakembereinek is. Egy 20 fős cég esetében már gyakran előfordul, hogy bár a legtöbb munkatárs Windowst használ, egy-egy speciális alkalmazás miatt néhányan viszont Linuxot, de az ügyvezető már Apple gépen dolgozik.

A különböző eszközök karbantartását, konfigurálását, jogosultságok kialakítását, a hálózatok vagy az üzleti levelezés beállítását csak egy magasan képzett és tapasztalt, tehát drága szakember tudja hatékonyan ellátni.

Az egyszemélyes rendszergazdai szolgáltatás nem tud előre tervezni

Egy növekvő cég rendszergazdájának előbb-utóbb túl kell lépnie a napi operatív feladatok elvégzésén, és előre kell terveznie, hogy már a jövőbeli kihívásokra is legyenek konkrét, testre szabott válaszai.

Még a középvállalatok vezetői sem mindig tudnak választ adni bizonyos kérdésekre, amelyek üzletfolytonossági szempontból nagyon is kritikus témák.

Mi történne egy egész céget érintő rendszerleállás esetén? Mennyi idő alatt állíthatók helyre a mentésből az elveszett adatok? Milyen lépéseket tettek meg és fognak megtenni az IT biztonság növelésének érdekében?

Az alkalmazott IT szakemberek legtöbbször annyira el vannak foglalva az operatív feladatokkal, kérések és hibák kezelésével, hogy nincs idejük a jövőbeli fejlesztések megtervezésére, tesztelésére, a kockázatok csökkentésére és a menedzsment számára értelmezhető módon történő tájékoztatásra. Sőt olykor a napi feladatok adminisztrálására sem, pedig abból nagyon egyértelmű következtetéseket lehet levonni az IT vonatkozású fejlesztendő területek kapcsán.

Mi az, amit mi kínálunk?

A rendszergazdai szolgáltatásunkat a professzionális informatika világában lefektetett ITIL alapelveknek megfelelően nyújtjuk.

Eszközeit folyamatosan frissítjük, havi rendszerességgel elvégezzük a szükséges karbantartásokat. Automatizáltan vezetjük a hardver- és szoftver nyilvántartását. Szolgáltatási szerződésünkben meghatározott időintervallumban, akár az év minden napján, napi 24 órában rendelkezésére állunk. Hiba vagy kérés esetén első szinten operátoraink a kérést kezelik, amennyiben a feladat jellege miatt szükséges, úgy a feladatot továbbítják a következő szintre, mérnökeink részére.

Szakosodott munkatársunk a hibát távmenedzsment rendszerünk segítségével távolról vagy a helyszínen, egyeztetett időpontban elhárítja.

Minden ügyfelünk részére személyes IT kapcsolattartót jelölünk ki, aki ismeri a folyamatait, így azokról telefonon vagy személyesen is egyeztethet.

Minden munkafolyamatról teljes körű adminisztráció készül a bejelentéstől az ügylezárásig. Bejelentését az Önnek dedikált e-mail levelezési címen, e-mail vagy egyéb kommunikációs probléma esetén a megadott telefonos elérhetőségen fogadjuk.

Munkaidőnkön kívüli vészleálláskor, sürgősségi vonalunkon folyamatosan elérhetőek vagyunk.

Hibajegy kezelő rendszert üzemeltetünk. Ügyfeleink a hibajegy kezelő rendszer riportjából tájékozódhatnak a IT szolgáltatásunk keretében az aktuális hónapban igénybe vett tevékenységeinkről.

Transzparens képet adunk az informatikai rendszerekről, megmutatjuk, hogy az infrastruktúrától mit lehet, és mit nem szabad elvárni.

Amennyiben szükséges, rendszer fejlesztési javaslatokat dolgozunk ki annak érdekében, hogy a megrendelői elképzelés találkozzon az informatikai megoldással.

Az IT üzemeltetés akkor sikeres, ha az igényekhez és a cég méretéhez igazodva szakmailag és pénzügyileg is ésszerű megoldás születik.

Gravatar ehhez a szerzőhöz: Garami Mátyás Garami Mátyás
Garami Mátyás vagyok, a GBL IT GROUP KFT. ügyvezetője.
Microsoft Silver Partnerként a Microsoft 365 Modern Work területére specializálódtunk, melyben közel 100 vállalat számára biztosítunk folyamatos támogatást.
Célom az, hogy tapasztalatommal, releváns és informatív tartalmakkal nyújtsak segítséget az ügyfeleknek és olvasóknak abban, hogy megértsék, miként használhatják ki a Microsoft 365-ben rejlő lehetőségeket, melyekkel növelhetik a termelékenységüket és kényelmesen állhatnak át hibrid munkavégzésre miközben nem csupán a csapatmunka és a kommunikáció minősége javul, de az IT biztonsági szint is növekszik.

Vélemény, hozzászólás?

Rendszergazda szolgáltatás központi hibák vészeseti vonala
Ügyfélportál belépésÜgyfélportál belépés