Egy rendszergazda a táblagépén dolgozik a szerverteremben
Olvasási idő: 3 perc

Annak ellenére, hogy úgy tűnik, az informatika és az internet meghódította az üzleti világ minden aspektusát, egyes cégek továbbra sem használják ezeket a civilizációs ajándékokat a napi feladataik megkönnyítésére.

Tartalomjegyzék

A technológiával való kölcsönhatás sok alkalmazottat csak annyiban érint, hogy ellenőrzik a vállalati postafiókot, de a névjegykártyájukon még mindig a céges faxszám szerepel.

Ha a vállalati hatékonyság alacsony, akkor egy idő után elkerülhetetlenül csökkenni fog a termelékenység is.

Persze, a technológia nem lehet a fő oka annak, hogy a vállalkozás nem működik, de könnyen elbillentheti a folyamatok kimenetelét egyik vagy másik irányba.

Ne hagyjuk figyelmen kívül a technológiát, hiszen a versenytársak sem teszik.

Az informatikai hatékonyság javítása

Az utóbbi években a világ termelékenysége nőtt, és számos kiemelkedő közgazdász azt állítja, hogy ez az IT érdeme. A technológia üzleti szintű bevezetése a vállalkozásokba, vagy másnéven a cégek digitális átalakítása lehet a modern vállalkozások problémáinak megoldása.

A technológiákra való orientáció létfontosságúvá vált mindenféle termelés esetében: a híradástól elkezdve a jogi tanácsadásig.

Íme négy univerzális módszer a vállalati hatékonyság javítására a technológia segítségével:

1. Adatkezelés és automatizálás

Napjainkban az adatok egyfajta valutává váltak, és a bennük rejlő értékek kiaknázása kulcsfontosságú a sikeres vállalkozás számára. Ma már senki sem engedheti meg magának a tegnapi technológiák használatát az adatgyűjtéshez és a hatékonyság növeléséhez. A vállalkozásoknak olyan eszközökbe és technológiákba kell fektetniük, amelyekkel az adatok rögzítése és elemzése végrehajtható, illetve nem utolsó sorban a vállalati döntések meghozatalánál is lehet rájuk támaszkodni.

A hatékony adatkezelés megmutatja a vállalati problémák egyes pontjait és a jelenlegi vagy potenciális szűk keresztmetszeteit, hogy megtalálhassuk a megoldást vagy megszüntethessük a kiváltó okokat, mielőtt azok nehezen megoldható, összetett üzleti problémákká válnának. Ám ahogy a törött ujjunkat sem bölcs magunknak begipszelni, az üzleti rendszereink karbantartását és a hatékonyság növelését sem érdemes házon belül megoldani.

Ha Ön egy igazán magas színvonalú, megelőzésen és tervezésen alapuló rendszergazda szolgáltatást keres, a linkre kattintva megtalálja.

2. Információk elérése bárhol, bármikor

Attól még, hogy nem az irodából dolgozunk, nem kell elveszítenünk üzleti lehetőségeket és még a munkavállalók termelékenységének sem kell csökkennie.

Természetesen az adatokhoz való folyamatos hozzáférhetőség nem azt jelenti, hogy bármelyik alkalmazottunk a nap 24 órájában elérhetőnek kell, hogy legyen, de ideális esetben rendelkeznünk kell egy hatékony kommunikációs csatornával, amin keresztül bármelyik munkatárs és bármilyen adat elérhető. A rendelkezésre állásnak és a vállalati információkhoz való hozzáférésnek szabadságot kell adnia, nem pedig a korlátozásokat.

3. Zökkenőmentes kommunikáció a munkatársakkal

Számos eszköz áll rendelkezésünkre, amelyek lehetővé teszik, hogy a különböző kontinenseken élő emberek gyorsan és egyszerűen kommunikáljanak egymással.

Akkor mégis miért meetingelnek még mindig a munkatársaink olyan kérdésekben, amelyeket egyetlen e-mailben meg lehetne oldani? Az alkalmazottak közötti interakciókra létrehozott platform megszüntetheti annak szükségességét, hogy sok különböző alkalmazást használjunk, mint a Facebook, a Slack, a Gmail, a Trello vagy a Workplace.

Ráadásul egy közös platform, amely lehetővé tenné a munkavállalók számára a csevegést, e-mailek írását és fogadását, a projektek kezelését és nyomon követését, valamint a cégen belüli gondolataink megosztását, illetve a személyes témák megvitatását, felgyorsítaná a kommunikációt és közelebb hozná munkatársakat is.

4. Magasabb fokú adatbiztonság

Nem a jelszavaknál kezdődik az üzleti biztonság növelése. A biztonságos rendszer megteremtése többet jelent, mint a nehéz jelszavak beállításait és gyakori változtatásukat. Sok vállalkozás nem teszi meg a szükséges lépéseket a számítógépes támadások esetén a rendszereik védelmére, amiért rendszerint magas árat is fizetnek.

Másrészről jó páran azt gondolják, hogy a szervezeti termelékenységre negatív hatással van az IT biztonság, hiszen valljuk be, az adatbiztonság kialakítása tengernyi munkával, idő ráfordítással jár, és meg is kell fizetni.

2015-ben a Dell támogatásával végeztek egy, az informatikai szakemberek és a teljes munkaidős alkalmazottak bevonásával készült felmérését. Az eredmények szerint a megkérdezettek 91 százaléka azt mondta, hogy a biztonsági intézkedések csökkentették termelékenységüket. Ugyanebben a felmérésben az informatikai szakemberek 70 százaléka pedig azt mondta, hogy a munkavállalók biztonsági megszorítások megkerülésére irányuló erőfeszítései valójában a legnagyobb veszélyt jelentették a szervezetek információbiztonságára.

A technológia csak akkor fog jelentős hatást gyakorolni a vállalatok termelékenységre, ha elérte a bizonyos behatolási rátát, így nem várhatóak azonnali eredmények.

Mindent összevetve, próbáljunk kevesebb technológiát használni, de hatékonyabban, és az üzleti informatikai infrastruktúra optimalizálására összpontosítsunk.

Az új lehetőségek megteremtik a jobb munkakörnyezetet, az adatok biztonságosabb tárolását és a hatékonyabb munkavégzést is az irodában, vagy bárhol máshol.

Még egy blog cikkünk a vállalati hatékonyság növelése érdekében. Elolvasom…

Gravatar ehhez a szerzőhöz: Garami Mátyás Garami Mátyás
Garami Mátyás vagyok, a GBL IT GROUP KFT. ügyvezetője.
Microsoft Silver Partnerként a Microsoft 365 Modern Work területére specializálódtunk, melyben közel 100 vállalat számára biztosítunk folyamatos támogatást.
Célom az, hogy tapasztalatommal, releváns és informatív tartalmakkal nyújtsak segítséget az ügyfeleknek és olvasóknak abban, hogy megértsék, miként használhatják ki a Microsoft 365-ben rejlő lehetőségeket, melyekkel növelhetik a termelékenységüket és kényelmesen állhatnak át hibrid munkavégzésre miközben nem csupán a csapatmunka és a kommunikáció minősége javul, de az IT biztonsági szint is növekszik.

Vélemény, hozzászólás?

Rendszergazda szolgáltatás központi hibák vészeseti vonala
Ügyfélportál belépésÜgyfélportál belépés