Olvasási idő: 4 perc

Egy vállalat működéséről mindig fontos visszajelzés, hogyan látják azok, akik mindennapos kapcsolatban vannak a tagjaival. Éppen ezért most a gbl IT group (rendszergazda szolgáltatást nyújtó vállalat) egyik legújabb ügyfelével, a Vitaplus Kft. cégvezetőjével, Ottó Judittal beszélgettünk arról, milyenek a tapasztalatai a közös munkáról.

A Vitaplusról

A Vitaplus Kft.-t 2004-ben alapították meg azzal a céllal, hogy étrend-kiegészítőket, orvostechnikai eszközöket és speciális, gyógyászati célra szánt tápszereket és élelmiszereket forgalmazzanak. Tevékenységük fő területe a magyar piac, de közvetlenül vagy közvetetten jelen vannak termékeikkel Európa számos országában és Európán kívül is (pl. Svédország, Hollandia, Ausztria, Törökország, Vietnám). Saját termékeket értékesítenek, annak összetételétől a design-ján át, a márkanévig Magyarországon születik döntés, a gyártás viszont külföldön, bérgyártásban történik. Ottó Judit 2007-ben csatlakozott a vállalathoz, először patikai üzletágat vezetett, majd a belkereskedelmet irányította, az előző években pedig már cégvezetőként dolgozik.

„A rendszergazda-váltás kihívás”

  • Hogyan zajlott a cég növekedése, ami miatt szükség volt informatikai fejlesztésre?
  • Ha egy szolgáltatóval elégedettek vagyunk, nem váltunk. Az első tizennégy év így zajlott, utána viszont a régi ügyfelünknél történt egy tulajdonosváltás. Azt követően csaknem egy éven át kerestük az optimális megoldást. Ez éppen a 2020-as év volt, amikor egyébként is volt bőven kihívás azzal, hogy otthonról is üzemeltethető rendszerünk legyen. Váltanunk kellett, mert ugyanazokba a hibákba szaladtunk bele rendszeresen, amelyre nem kaptunk szakszerű megoldásokat.
  • Így jött képbe a gbl IT group?
  • Igen, meseszerű a történet, mert az interneten kerestem rá, hogy kivel lehetne együtt dolgozni, és találtam néhány opciót. Árajánlatot és referenciát kértem, olyan cégeket, amelyeket ismeretlenül felhívhatok. Ez egy fontos lépés volt. Tudtam, rendszergazdaként az értékeink jó része a kezükben lesz. A két legfőbb értékünk ugyanis az, ami a szervereinken van, illetve a kollegáink, és az ő felkészültségük, tudásuk. Rendszergazdát váltani kihívás, mert olyan biztonságos céget kell találni, amely szakmai tudásban is ott van. Utánakérdeztem, mi az ügyfelek véleménye a gbl IT groupról, ennek lett az a vége, hogy az előző év végén a gbl IT group lett az új rendszergazdánk. Nagyon rövid idő alatt rengeteg feladattal találtuk magunkat szemben.

„Ha szükség van rá, nem késik a segítség”

  • Mik voltak ezek?
  • Mire december elején elindult a közös munka, addigra tudtuk, februárban új irodába költözünk. Négy hónap alatt olyan projekteket éltünk végig közösen, ami egy olyan cégnek is kihívás, amelyik évekig dolgozik együtt egy ügyféllel. Költözést, szervermigrációt és eszközbeszerzést sikerült levezényelni az ismeretségünk első három hónapjában. Új szerver környezet, új hálózati infrastruktúra és új bérelt vonali internet került bevezetésre.
  • Milyen jellegű hibák voltak a korábbi szolgáltatónál, ami miatt váltásra volt szükség?
  • Rendszeresen előfordult, hogy egy hibát elvileg kijavítottak, de aztán újra előjött. Ezt követően pedig nagyon sok időbe telt, mire megoldották. Előfordult, hogy mi mondtuk meg, mi a gond, pedig azt szoktam mondani, nekem ne mondják meg, mi a probléma. Ha érdekelne és érteném, akkor nem lenne rájuk szükségem. Szakmailag nagy kihívás volt ez az időszak. Minden céget a benne lévő emberek alkotják, ha nem megfelelő a szakmai tudás, az kihatással van az összteljesítményre.
Vitaplus Kft.
  • Volt változás a munkamenetben is?
  • Korábban egy kapcsolattartónk volt, és nagyjából ő végzett el minden feladatot. A gbl IT groupnál ticketrendszer van, és szétosztják a feladatokat attól függően, kinek mi a specialitása. Őszintén szólva, elsőre ez egy picit furcsa volt, de aztán megszoktuk. Sőt, beláttuk, hogy ez így hatékonyabb! Kapcsolattartónk ugyanúgy van, el tudom érni, és ő tovább jelzi, ha feladat van valamivel. Teljesen új szerverrel álltunk fel, a képernyőket és a kliensgépeket hoztuk át a korábbi irodából, egyébként minden más új.
  • Az IT-szolgáltatókkal kapcsolatos sajátosság, hogy az az ideális állapot, ha minden rendben van. Ha viszont nincs, akkor a legtöbbször nagyon hamar kell a segítség.
  • Igen, ez így van, de nagyon elégedettek vagyunk ezzel a részével is, ha szükség van rá, nem késik a segítség. Telefonon és e-mailen is hamar, gyorsan reagálnak. Ha telefonon hívjuk őket, akkor a legtöbbször azonnal nekilátnak a megoldásnak, e-mailen általában akkor írunk, ha nem annyira sürgős. Van összehasonlítási alapunk, és most visszatértünk arra a szintre, amivel korábban is elégedettek voltunk. Ez a három hónap nem egy sztenderd állapot volt, még most is érkeztek új eszközök, voltak tervezett kimaradások, de azt is hamar orvosolták, áthidalták.

Barátságos szakmaiság a rendszergazda-szolgáltatásban

  • Miket tudott meg a referenciáktól a gbl IT groupról?
  • Arra voltam a leginkább kíváncsi, hogyan tudnak kommunikálni és milyen gyorsan reagálnak. Az is fontos volt, mennyire segítenek szakmailag abban, ha fejlesztésben gondolkodunk. Az sosem jó, ha egy IT-cég megpróbálja megmagyarázni, mi volt a gond, miért nem tudta megoldani a problémát. Ez nem érdekli az ügyfeleket, őket csak az, hogy működjenek a rendszereik és minél kevesebbet kelljen hívniuk az IT-t. Van az a mondás, hogy „Messziről jött ember azt mond, amit akar.”, de egy harmadik embernél már ez nem igaz. Volt, aki elmondta azt is, mi az, ami kihívást jelentett neki, és miben segített neki a gbl IT group. A mi közös munkánk rögtön egy projekt kellős közepe volt, ezzel nagyon elégedettek lehetünk, és most jöhet egy kis nyugalom, de tervezünk további fejlesztéseket is.
  • Felhasználói oldalról mi volt a leghasznosabb a váltást követően?
  • Az egész vállalatirányitási rendszerünket olyan platformra helyezték, ami otthonról, home office-ból is teljesen biztonságosan elérhető, használható. Azt látom a gbl IT groupnál, hogy maximálisan a biztonságra törekszik, néha úgy is érzem, hogy túlságosan is, de ez az ő szakmájuk, megbízom bennük. Nem látom át azokat az adatbiztonsági veszélyeket, amiket ők igen, akár a hackertámadásokat. Bár a kollégák nagy része amint lehet, rögtön visszajött dolgozni, a jelen helyzetben nagyon fontos, hogy otthoni munkavégzésből is jól működjön minden. A következő kihívás a levelezési rendszerünkkel lesz, mivel az még POP3 kiszolgálóval működik, ez elavult rendszer. Nem szerettünk volna most még túl sok váltást, de hamarosan eljutunk idáig. A legnagyobb előrelépés a biztonságosság.
  • Ha egy szóban kellene megneveznie a benyomását a gbl IT groupról, mi lenne az?
  • Egy szókapcsolat: barátságos szakmaiság. Annak ellenére, hogy a vezetőkkel még nem is találkoztunk személyesen a jelenlegi helyzet miatt, így is barátságos légkör van. Emellett viszont kaptunk egy olyan szakmaiságot, amivel elégedettek vagyunk. 
Gravatar ehhez a szerzőhöz: Garami Mátyás Garami Mátyás
Garami Mátyás vagyok, a GBL IT GROUP KFT. ügyvezetője.
Microsoft Silver Partnerként a Microsoft 365 Modern Work területére specializálódtunk, melyben közel 70 vállalat számára biztosítunk folyamatos támogatást.
Célom az, hogy tapasztalatommal, releváns és informatív tartalmakkal nyújtsak segítséget az ügyfeleknek és olvasóknak abban, hogy megértsék, miként használhatják ki a Microsoft 365-ben rejlő lehetőségeket, melyekkel növelhetik a termelékenységüket és kényelmesen állhatnak át hibrid munkavégzésre miközben nem csupán a csapatmunka és a kommunikáció minősége javul, de az IT biztonsági szint is növekszik.

Vélemény, hozzászólás?

Rendszergazda szolgáltatás központi hibák vészeseti vonala
Ügyfélportál belépésÜgyfélportál belépés